Bersihkan daki teko

Kalau kita sering bancuh teh dalam teko yang saaammaa je tiap hari, mesti ada perasan kat bahagian dalam tu nampaknya mcm berdaki je, kesan drp teh...nak tau tak mcm mana nak hilangkan daki tu agar nampak mcm baru semula?

aaa ni ada satu tip:
hancurkan kulit telur, masukkan dlm secawan cuka dan sedikit air. Masukkan campuan kulit telur ,cuka dan air tadi ke dalam teko yang ingin dibersihkan , tutup dangoncang beberapa kali hingga bersih. Bilas dengan air suam. Keringkan. 

Senang je kan?




Pertanyaan Lanjut:
Rohaya Yusof
No Telefon: +6017 341 6762(Whatsapp)
Instagram: rohaya_yusof
Email : rohayayusof73@gmail.com

0 comments:

Catat Ulasan

Copyright © NAURA | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in