03 January 2011

Pembelajaran Formal Bermula lagi..

Anak-anak dah selamat ke sekolah dan tadika.

Kelas Nadhirah di tingkat 3, wahhhh naik semput mama yang menghantar, anak yang dihantar laju je sampai ke kelas. Termengah-mengah.

Sekejap je kat sekolah si kakak, lagi pun dah darjah 2 , kan? Apa nak tunggu lama-lama sangat. 

Keluar dari sekolah si kakak perlu ke Tadika Naluri Kreatif untuk menghantar si adik, Umar la tu sapa lagi, kan?

Umar adalah seperti biasa. Menangis bila tengok pagar tadika. Dan seperti biasa, tangisan itu tak mengubah apa-apa, mesti kena masuk ke dalam tadika juga dan seperti biasa , saya meninggalkan dia dengan bunyi bingit dia menjerit memanggil MAMA ! MAMA!..

Semoga esok esok esok hari Umar tidak menangis lagi ye bila ke tadika...kata nak jadi Polis tapi cengeng macam tu mana layak jadi Polis.

Semoga Nadhirah dan Umar akan menjadi anak yang berguna kepada Agama,Bangsa dan Negara.

Amin.

No comments:

Post a Comment