03 May 2011

Perlu masuk wad jugak ke ni, doktor?

Hmm itu lah pertanyaan yang memenuhi ruang hati saya sepanjang di klinik.


Bila jumpa je doktor di Klinik Ansar tadi, bagitau doktor apa masalah saya bla bla bla.


Doktor periksa paru-paru - terlalu teruk tersumbat, katanya.


Ambik nebulizer..lepas tu doktor periksa semula, terlalu sedikit perbezaannya.


Masuk wad jelah jalan terbaik pada masa ni, kata doktor lagi.


Kalau boleh saya tak nak masuk wad, kalau boleh la dan kalau ada jalan lain ( ni sememangnya kata-kata saya la, sapa lagi yang tak nak masuk wad )


Doktor berfikir sejenak...dan dia cadangkan ambil 2 biji pil untuk pecahkan kahak saat itu juga.


Tunggu 20 minit dan dia akan periksa lagi keadaan paru-paru.


Selepas 20 minit, doktor periksa lagi, ok siikiit berbanding tadi.


Ambik nebulizer lagi ye kalau tak nak masuk wad.


Ok ok saya sanggup. 


Lepas nebulizer, doktor periksa dan nampaknya banyak sedikit perbezaannya berbanding mula-mula tadi.


Dapat 1 hari lagi MC untuk esok dan sekiranya malam ni terasa lelah, terus ke hospital.


Sebelum ni tengok Umar je lalui semua ni, kali ni mama pulak ye yang kena lalui..

3 comments:

  1. siapa yg suka msuk hospital.terutama mikirkan anak2 yg ditinggalkan.tapi kalau itu yg terbaik,ikut ajelah nasihat doktor,hrp cepat sembuh.

    ReplyDelete
  2. buat mama umar; mama umar amik kismis kan, kalo yg besor2 lagi bagus. mama umar rendam dalam air semalaman, pepagi sebelum mama umar makan / minum apa2 mama umar minum air tu & kunyah seme kismis2 tu. petua masa saya pegi buat umrah. ;)) alhamdulillah.

    pastikan bekas air tu bertutup tau, dan jumlah kismis biar banyak tapi jumlahnya ganjil macam 11 biji, 9, 13, gitu la ;)) moga cepat sihat tau!

    ReplyDelete
  3. khairul hakimi - t.kasih banyak2, mama umar akan ikut tips ni.


    ct - ye betul, syukur kerana masih boleh berehat di rumah tanpa perlu masuk wad.

    ReplyDelete