23 June 2011

Bertuah ke?

Ketika perjalanan pulang dari Ayamas tadi, Nadhirah bagitau saya:


Nadhirah : "mama, hari ni hari bertuah sangat untuk Dhirah"


Mama :"bertuah sebab dapat apa-apa ke kat sekolah tadi?,tanya saya?"


Nadhirah : bukan sebab tu la....sebabnya tak ada kerja sekolah langsung malam ni...seronok sangat, dapat tidur awal.


Hmmm ingatkan sebab apa rupanya kerana tiada kerja sekolah dikira cukup bertuah. Mungkin secara positifnya, sesekali tidak dibekalkan dengan kerja sekolah oleh guru cukup melegakan para pelajar, tau jelah dengan jadual sekolah pagi dan petang, setiap sekolah menyediakan kerja rumah, mana tak letih start daripada pagi bawak ke malam kena mengadap buku sekolah.


Ketika kita dulu, tak ada tahap sekarang ni...setiap hari banyak kerja sekolah..kita pun turut sama terkena tempiasnya.

Awal tidur malam ni..

Umar diam2 letakkan puting disisi kakak bila nampak saya pegang kamera, nasib kakak tidur, kalau tidak mesti berkejaran.

5 comments:

  1. Barni erat di dalam dakapan.

    ReplyDelete
  2. saya pun dulu lebih kurang mcm tu lah hehe...lagi2 kalau cikgu tak masuk kelas, mesti rasa "lega" yg teramat lah kononnya hehe...

    ReplyDelete
  3. yang bestnya ada puting umar :)

    ReplyDelete
  4. tiap2 hari ada kerja sekolah..sesekali takde tu mmg best gak rasenya..hehehe

    ReplyDelete
  5. sama je macam anak i... hee

    ReplyDelete