Cili Kering halau cicak!

Kalau kat rumah kita banyak cicak, tentu tak seronok kan? sebab pasti ada tahi cicak merata-rata.


Apa kata cuba petua ni untuk halau cicak:


Gantungkan sebungkus atau beberapa batang cili kering pada tempat yang menjadi tumpuan cicak.


Insyaallah cicak takuuuttt nak datang tempat tu lagi....dia bau macam pedas kot!

6 comments :

puanbee said... [Reply to Comments]

ooo kak aya .. nanti bee try tp tk byk cicak sgt .. ada sekor 2 je tu pun jenuh cicak tu nyorok dr anak2 be ehee.. kak bee masukkan je nama akk kdalam kelab tu k , semua perempuan pun suri kan ..

maya amir said... [Reply to Comments]

ye ke k.aya? ok, nanti nak try:)tq kak

Yan said... [Reply to Comments]

bagus gak ni..

Kak Aya said... [Reply to Comments]

puan bee, maya dan yan - apa kata kita pakat cuba ..kat rumah saya ni pun ada cicak.

Anonymous said... [Reply to Comments]

Cicak kat umah saya dah tak makan saman dgn cili tu...siap dia berak lg dekat cili tu. Sakit ati btul

55555 said... [Reply to Comments]

Tq. esok ble trai. sbb kete sy sllu cicak buat janban dia pulak. .

Post a Comment