15 June 2011

Cili Kering halau cicak!

Kalau kat rumah kita banyak cicak, tentu tak seronok kan? sebab pasti ada tahi cicak merata-rata.


Apa kata cuba petua ni untuk halau cicak:


Gantungkan sebungkus atau beberapa batang cili kering pada tempat yang menjadi tumpuan cicak.


Insyaallah cicak takuuuttt nak datang tempat tu lagi....dia bau macam pedas kot!

6 comments:

  1. ooo kak aya .. nanti bee try tp tk byk cicak sgt .. ada sekor 2 je tu pun jenuh cicak tu nyorok dr anak2 be ehee.. kak bee masukkan je nama akk kdalam kelab tu k , semua perempuan pun suri kan ..

    ReplyDelete
  2. ye ke k.aya? ok, nanti nak try:)tq kak

    ReplyDelete
  3. puan bee, maya dan yan - apa kata kita pakat cuba ..kat rumah saya ni pun ada cicak.

    ReplyDelete
  4. Cicak kat umah saya dah tak makan saman dgn cili tu...siap dia berak lg dekat cili tu. Sakit ati btul

    ReplyDelete
  5. Tq. esok ble trai. sbb kete sy sllu cicak buat janban dia pulak. .

    ReplyDelete