12 June 2011

Mesin jahit antik

Ni lah mesin jahit yang sungguh banyak berjasa kepada beberapa ahli keluarga saya.



1. Arwah tok cik
   Arwah menggunakan mesin ini menyiapkan tempahan tilam kekabu yang begitu banyak tempahannya.
   
2. Adik saya 
   Beliau menggunakan mesin jahit ini untuk mengambil upah alter seluar kawan-kawan ketika zaman sekolah    beliau.

3. Makcik saya
   Bedung-bedung yang dijual DI SINI adalah dijahit menggunakan mesin jahit antik ni la...sampai sekarang masih lagi boleh digunakan untuk menjahit..



4 comments:

  1. wah KakAya...

    antik tu!

    akak pun masih guna mesin antik cam tu, tapi akak dah upgrade kan... dah guna letrik

    ReplyDelete
  2. Ibuintan - memang antik.....masih ada kat rumah makcik skrg ni..

    ReplyDelete
  3. Kt rmh mak metua ada lg mesin nih.

    ReplyDelete
  4. teringinnye mesin cam ni..ada yang nk jual tak? zaman sekarang dah x de mesin pakai tangan ni kan

    ReplyDelete