Kembali di Selayang Mulia

4 hari di kampung tercinta, akhirnya kembali meneruskan rutin seperti biasa.


Sampai di rumah pukul 6 lebih petang semalam, bertolak jam 10 pagi, singgah di rumah saudara untuk misi kenyangkan perut dan lepak hilangkan penat lebih kurang 1 jam setengah.


Seperti biasa dan seperti orang lain juga, kalau dah balik dari bercuti memang akan banyak kain baju yang perlu dicuci , tambahan pulak saya ni pemalas orangnya, saya balik ke Terengganu minggu lepas dengan membiarkan pakaian kotor di dalam bakul.


Alasan saya untuk itu adalah saya terlalu penat untuk sepanjang petang Khamis lepas, menyiapkan kerja madam, malamnya pula berkejar ke Klinik Ansar untuk temankan Nadhirah mengambil nebulizer. Balik dari klinik, saya menyertai anak-anak dan suami melelapkan mata sebelum bergerak pulang ke kampung jam 2 pagi.


Malam tadi selepas 2 trip mesin kain, saya dan anak-anak ke Klinik Ansar lagi ( haiii kaya raya la doktor kalau ramai pesakit yang tiap hari jumpa doktor macam saya ni he he) . Sabtu ni doktor nak jumpa Nadhirah lagi..


Letih tak terkata walaupun yang memandu sepanjang pergi dan balik kampung adalah suami saya , kita yang duduk pun letih dan sakit-sakit badan jugak tau!


Hari ni dah start kerja semula...hmmmm seperti biasa, kalau tak cukup paksaan daripada diri sendiri memang tak sampai ofis rasanya..


Kalau lah dapat sambung cuti sehari lagi hari ni untuk tidur..alangkah besttnnyaaaa.


Hmm rindu pada blog sebenarnya, hutang blogwalking terlalu banyak , kena bayar ansur-ansur nampaknya...


** nota:banyak gambar sepanjang kenduri tapi semua dalam kamera adik, bercinta menunggu dia emailkan pada saya untuk siaran di blog...adooiii nanti dah basi baru dapat gambar, tak syok dah nak tayang-tayang lagi dah..

2 comments :

Princess Solehah berkata... [Reply to Comments]

biasalah kak...kitorang pun kalau balik bercuti mcm tu jugak :) tp yg banyaknye baju auni tu lah hehe

Farah Shamsudin berkata... [Reply to Comments]

welcome back kak aya..:)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...