Tips Kurus!

Minum soya boleh cairkan lomak-lomak di badan .
Menurut kajian, wanita yang banyak meminum air soya mempunyai kadar lemak yang rendah berbanding mereka yang mengelaknya.
Untuk memudahkan pembakaran lemak, minumlah susu soya kocak.


Pilih beras merah kerana kandungan lemak dan karbo rendah berbanding beras putih.


Pilih roti jika tidak makan nasi untuk sumber karbo.


Pilih putih telur saja untuk hidangan telur kerana telur kuning mempunyai kolestrol yang tinggi.


Pilih minyak jagung atau minyak zaitun untuk memasak.


Pilih air masak berbanding air manis.

5 comments :

Princess Solehah said... [Reply to Comments]

setuju :) lepas ni nak beli minyak zaitun je....

puanbee said... [Reply to Comments]

kak semua tu org dah tahu nak ikut tu punya lah liat hahah

sue said... [Reply to Comments]

semua perkara diatas adalah betul...minyak zaitun makcik minum 2 sudu sehari..

Kak Aya said... [Reply to Comments]

princess - minyak zaitun harganya boleh tahan kalau nak guna untuk masak.

puanbee - betul tu, tau semua tau tp nak buat je, bercintaaa rasanya.


sue - byk khasiat minum minyak zaitun ni.

Jendela Hati said... [Reply to Comments]

hehehe... betul lah nak buatnye tak terbuat...heheh apa2 pun sy suka soya tp bdn masih berlemak kekeke

Post a Comment