28 September 2011

Ingin rambut secantik rambut Maya Karin?

Sejak saya melahirkan Nadhirah, rambut mula gugur dengan jayanya. Sekarang ni rasanya macam makin menipis je rambut kat kepala ni.


Belek-belek majalah untuk dapatkan tips kembalikan rambut agar lebih sihat dan 'lebih berambut'


Ada beberapa tips:


1. Minum banyak air sekurangya 8 gelas sehari - eh sama macam kesihatan badan jugak ye Air yang mencukupi akan membuatkan rambut lembut berkilau dan subur.


2. Vitamin A dari sayuran seperti lobak merak. Vitamin B dan C daripada buahan, bijirin, telur, susu dan roti.


3. Protein dapat membuatkan setiap helaian rambut menjadi kuat. Mesti kena makan ikan, daging, susu, keju atau telur.


4. Zat besi  iaitu daging merah dan sayuran hiduau tua. Kekurangan zat besi akan mengakibatkan rambut dan folikel kekurangan oksigen , 


Itulah antaranya tips yang perlu diikuti untuk dapatkan rambut yang sihat bersinar berkilau.

5 comments:

  1. laju nyer entri kak aya hari ni.tak terkejar adik .huhu.
    kak saya pun rambut dah menipis nih..huwaa

    ReplyDelete
  2. LM - hari ni buat autopublish siap-siap sb malam selalu tak de signal..langsung tak dpt online.

    ReplyDelete
  3. banyaknya n3 aya yg belum akak baca
    ketinggalan :)

    malam2 baru boleh BW..

    aya,
    rambut akak dah mula ada yg putih
    kalau rambut putih, tak de petuakan...hihi

    ReplyDelete
  4. kak kasih - he he kalau warna putih tu maknanya dah masuk peringkat matang..tak ada petua dah kalau sampai peringkat matang he he.

    ReplyDelete
  5. samalah kakaya... br beranak dua rambut alahai segan2 je lebatnye...

    ReplyDelete