28 September 2011

Makan Ikan untuk lebih Ghairah!

Tadi bab pedas, sekarang pasal ikan pulak..kalau orang Terengganu mesti suka makan ikan sebab sejak kecil lagi dah pandai makan ikan segar-segar, tunggu je tepi pantai untuk dapatkan yang betul-betul fresh dari laut.


Saya jumpa artikel pendek ni dalam Majalah Rapi September tentang khasiat makan ikan. Kandungan Vitamin B dalam ikan mampu meningkatkan rasa ghairah dalam diri seseorang. 


Fungsinya adalah seperti sebagai zat penentu yang melancarkan hormon dan aliran darah.


Ikan juga mempunyai kandungan mineral seprti potasium, magnesium dan kalsium yang juga mampu mewujudkan rasa ghairah.


Hasil kajian di Florida juga mendapati ikan adalah salah satu makanan pembangkit ghairah.


Selain sebagai pembangkit ghairah, ikan juga mampu memelihara kesihatan tubuh badan seseorang kerana ikan ada Omega 3.


Hmmm tak tau lah betoi ke tidak hasil kajian tu, mungkin betul kat negara orang putih je kot.


** ada kawan ofis tak suka makan ikan sejak kecil sampai sekarang

2 comments:

  1. suka sgt mkn ikan.tp lepas je duk ganu dan qatar ni asik mkn ikan segar je blk sgmt mmg tak lalu mkn ikan beku.sedapnyer ikan...dagingnya lembut, mudah hadam.tak mcm daging dan ikan.

    ReplyDelete
  2. LM - best kan ikan-ikan segar, kalau kat trg, tak ada istilah ikan yang dah busuk...mata merah tu semua.

    ReplyDelete