28 September 2011

Susu kocak cairkan lemak

Oh saya memang tak suka susu, bukan tak suka sebenarnya tapi ia boleh membuatkan saya kembung dan akan mengeluarkan gas beracun yang amat bertoksid pada hidung orang lain kalau minum susu terutama susu tepung.

Patutlah saya kekal obes sebab tak suka minum susu..hehe alasan...

Dalam artikel ni ada mengatakan minum susu kocak adalah satu cara paling mudah dan cepat untuk mencairkan lemak dalam badan.

Satu kajian di lakukan di Universiti Brigham Young, Utah mendapati dengan meminum susu kocak dapat mempengaruhi proses pencairan lemak di dalm tubuh seorang WANITA sehingga 50 % lebih banyak berbanding mereka yang tidak mengambil minuman ini.

***Hmmm saya percaya sebab ada kawan suka minum susu, badan dia cepat susut ketika berdiet.

5 comments:

  1. Betul ke Kak Aya... Kakak nie sebab ada gastrik minum susu memanjang. Dlm kotak, dalm botol (bukan botol susu tau hehe...), susu tepung (Anlene yg 19-50 tahun punya), tapi gemuk juga susah betul dah turunkan berat badan...:)

    Satu hari kakak minum susu melebihi dar 3 gelas tau. Dah macam routine dah... kalau jenjalan tak sempat minum yg panas, beli air kotak pun jadi (janji tak sejuk)...

    Atau kakak terlebih minum kot..:)

    ReplyDelete
  2. Ala..kita kurang minum susu k.aya..

    ReplyDelete
  3. saya pencinta susu..hari ni juga saya buat satu hidangan.tq akak utk info ni.klu tak cair gak lemak ni saya akan telan bola2 api..haha

    ReplyDelete
  4. kakzakie - kalau tak silap, kalsium membantu meningkatkan metabolisme badan, seterusnya membantu membakar kalori dengan lebih cepat.


    chekgu - sama la kita.



    puan kutu - eloklah amalkan, badan pun sihat.



    LM - baguslah tu...dengki tengok org ok je minum susu, bila kak aya minum je mulala put put..he he.

    ReplyDelete