18 October 2011

Berapa kerap shopping pakaian kerja?


Jumaat lepas ketika waktu rehat, saya dan kawan ke Jalan TAR..niat saya untuk membeli kain ela sebabnya hik hik **sebab yang remeh je, ada jemputan makan tengah hari dengan reinsurer pada 19/10/2011( esok) di Pavillion.

Hmm macam la tak ada baju kurung baru tak dapat keluar makan, kan? baju ada tapi tak muat nak pakai, hanya boleh dipandang je...terpaksa akur dengan keadaan, tempah baju baru.

Bukan lah saya seorang je yang dijemput tapi ada 3 lagi staff jabatan saya.

Salah satu perkara yang saya suka beli adalah kain ela..berbanding dengan tudung, kasut, handbang, kain ela sentiasa ada dalam list..dulu dah cukup elok kumpul banyak-banyak sikit ( tak lah banyak sangat maknanya tu...) badan pulak turut kumpul lemak sampai melebih-lebih, sudahnya semua baju kurung tu terperuk macam tu je.

Ada orang mesti beli kain ela tiap bulan, ada yang mesti beli kasut dan tudung tiap bulan..saya jatuh pada kategori membeli hanya bila perlu, mungkin kewangan tak membenarkan, cuba kalau kewangan stabil hmmmm mau berumahtangga kat Jalan TAR je hik hik

Tambah-tambah sekarang ni kan, kat ofis tu macam –macam ada...mak ayah je yang tak ada, lain-lain cukup lengkap...bermula dari kain ela, tudung, kerongsang, pakaian dalam pun boleh order melalui katalog..itu bab pakaian, barangan kemas ada, barangan Tupperware, perfume ..ishhh pendek kata tekan butang keluar semua .

Bisnes berkembang pesat kerana adanya kaum wanita...betul tak?

*** sama aja kan kat mana-mana ofis pun, mesti ada jurujual bergerak punya.




3 comments:

  1. eh, memang betul la..perempuan antara penyumbang ekonomi negara kan?

    ReplyDelete
  2. Betulla kak aya..tp saya plak kategri suka perabih utk ank2..saya beli bila rasa dh lma xbeli..huhu..dh laama xbeli kain ela..

    ReplyDelete
  3. sy bila ada duit beli berpasang2.selalu ready made pasal nak carik org jait susah.kain ela yg kawan sy kasi pun ada lg tak berjait.tp klu takde duit sy duduk diam2 sudah..lalala

    ReplyDelete