04 October 2011

Pening pilih pakaian untuk ke ofis.

Saya rasa ramai wanita yang menghadapi masalah yang sama seperti saya..buka almari pakaian dan tak tau nak pakai baju mana yang satu untuk ke ofis...boleh dikatakan tiap hari asal nak pakai baju je fikir macam tu.


"baju mana la nak pakai hari ni"


Saya menggosok ke semua pakaian kerja pada setiap Sabtu atau Ahad, terpulang pada kerajinan diri sendiri.


Pagi-pagi cuma pilih je...pakaian tak banyak, itu pun masalah jugak tu..tapi ada kawan kat ofis tu banyak baju, pun masalah juga untuk memilih.


Agaknya semua perempuan macam tu kot...


Tengok suami saya senang je pilih kemeja untuk dipakai...tengok-tengok lepas tu terus capai sehelai, pakai.


Kadang-kadang masa nak lelapkan mata dah terfikir "nak pakai baju apa la esok ni"


Saya berharap dapat beli banyak kain ela, tempah baju kurung, agar banyak pilihan untuk dibuat setiap hari dan mesti mau semangat pergi kerja!

** boleh ke rasa macam makin malas la nak pergi bila masuk tahun ke 16 ni.

8 comments:

  1. Heheh..time ann keje dl cmtu la..sama jer kak aya kita ni..slalu dok termenung depan lemari nk pilih baju mana..balik2: ala..baju ni dh pakai minggu lepas..yg tu plak dh pakai bulan lepas..

    horror kan..?kekeke

    dok sini ja tak kesah sgt pakai cmne..sempoi sesempoinyaa..nak pakai balik baju 2 ari lepas pun takdek sapa kesah..hahaha..sesuai skali tuk orng penyegan cm ann ni..:P

    ReplyDelete
  2. Betul la, saya pun selalu pening nak pilih baju pegi keja. Sampai suami bising, baju banyak pun tak tau pilih, jangan pakai baju. hahahahaha

    ReplyDelete
  3. saya masa keje dulu tak yah pening kepala pasal tiap2 hai pakai uniform hehe..tapi bila tgk org lain melaram masuk ofis teringin gak nak pakai cantik :-))

    ReplyDelete
  4. Memang pening lebih2 lagi bila bentuk badan tak stabil. Kejap gemuk, kejap kurus. (Tapi kalau dah gemuk memang susah nak kurus.)

    ReplyDelete
  5. saya salah seorang nye...kdg2 kalu rajin iron seminggu trs..susun ikut hari ;)

    ReplyDelete
  6. akak tini pun sama..baju banyak, tp still tatau nak pilih..balik2 pakai baju sama je..sampai hubby pun sound, bila la nak pakai baju yg ni..yg tu..huhu

    ReplyDelete
  7. itu ler..memang pening kalau nak memilih...last last ambik yang senang dipakai jer...huhuhu

    ReplyDelete
  8. Kesimpulannya memang semua perempuan tu hampir hampir sama sebiji he he...

    ReplyDelete