Penjaja Sarapan Bermotor

Tajuk ntah apa-apa, kan?
Kakak yang menjual makanan untuk sarapan pagi ni dah berusia linkungan 50 tahun..dah lama dia menjual secara begini.

Mereka yang malas nak sediakan sarapan sendiri kat rumah, boleh je tunggu Kak Jah ni, dia akan lalu depan rumah saya sekitar jam 8 pagi setiap hari kecuali hari Jumaat, hari rest dia.

Ni jiran sebelah sebagai pelanggan pertama tiba
  


Laksam,nasi kerabu ,petai,roti pau buatan orang kampung, jering pun ada

mak saya dah pun siap membeli sarapan untuk kami

Nak tau apa yang dia beli, kena tunggu entry seterusnya kejap lagi..

7 comments :

Chekgu Azrine said... [Reply to Comments]

lor..senang je hidup kak aya.. saya suka jek org jual sarapan pg rumah ke rumah ni.. malangnya KL takde pun.. sadis

kasihredha said... [Reply to Comments]

aya memang ikut wajah mak:)

waktu akak kecik,kat rumah nenek ada org jual sarapan dengan menjunjung besen berisi makanan..sekarang dah tak de. Miss sgt saat2 memilih makanan tu :)

missbby said... [Reply to Comments]

Eh seronoknya la kalau ada penjaja macam gini lalu depan rumah saya kan, hehe..Sebenarnya penjaja macam ni bagus untuk kemudahan orang-orang tua yang takde kemampuan nak masak atau keluar beli sarapan kan..

Kakzakie said... [Reply to Comments]

Wah mak relex je... dah tak payah susah2 nak buat sarapan. Kak Aya lagilah tinggal ngap je ye mak...:)

Mak beli apa tu? Tak apa kakak tunggu next N3:)

Puan Kutu said... [Reply to Comments]

area kmpg dulu byk la penjaja sarapan bermotor nie..skang ssh dah nak jumpa pasal byk yg buka kedai.macam2 ek dia jual..mesti sedap..:)

deno said... [Reply to Comments]

masa deno kecik2, nenek slalu beli barang dapur kat orang motor mcm nie... heee :)

Jendela Hati said... [Reply to Comments]

bagus kan ada penjaja bermotor nie. tinggal nak makan je.kalau kat umah sy hanya bole nampak babu roti je la yg naik motor untuk beli roti hehe

Post a Comment