Tony Eusoff Murtad?

Sehari dua ni ada la ternampak kisah Tony Eusoff ni tapi tak sempat nak baca..pagi ni baru sempat mencari cerita ni....oo rupanya dia memang beragama Kristian...saya pun fikirkan dia seorang yang beragama Islam selama ni, salah tanggapan rupanya.


NI sedikit sedutan kisah daripada blog ohbulan!.com



“Kepada orang Semenanjung, saya sebagai orang Sabah & Sarawak terasa hati kerana ada segelintir daripada anda yang mempertikaikan nama yang ada pada kami sedangkan di negeri kami ada banyak lagi nama yang mempunyai Bin dan Binti tapi mereka sendiri tidak beragama Islam,” ujar Tony kecewa.
“Mengenai nama saya yang seakan-akan orang Islam, saya sememangnya Kristian. Kalau nak panggil saya murtad, lebih baik panggil saya lesbian!”




Oo ok, dah jelas macam ni, tak ada la lagi orang nak cakap pasal isu ni.


Kredit cerita untuk Ohbulan!.com.

6 comments :

sisdee said... [Reply to Comments]

haah dia bukan islam mmg...hehheheh..cian dia tka bsalah kan :P

Kakzakie said... [Reply to Comments]

Kalau dia dah kata dia Kristian maknanya dia bukan Islam sedari dululah ye...

kasihredha said... [Reply to Comments]

nama org Indonesia pun sama
tak leh nak beza muslim atau tak

Puan Kutu said... [Reply to Comments]

lor isu nie pun diaorg nak bangkit kan ekk.macam takde kerja lain..

reena said... [Reply to Comments]

tau xpe...sy pn ingatkan die islam selama ni....jadi

rasp said... [Reply to Comments]

walopun kita penduduk malaysia...
tapi masih lagi lum peka dgn perbezaan & nilai-nilai bangsa bumiputera kita nie kan...
byk lagi yg harus kita pelajari nie...

Post a Comment