08 November 2011

Live dari Cyber Cafe

Malam tadi sampai rumah sekitar 7.45 malam...jalan jem sepanjang Tampin -KL.


Hari ni bercuti sebab sekolah cuti , seperti biasa, cuti tahunan mama menjadi korban..tinggal lagi 2 hari baki cuti tahunan...kata si abah, kenapa cuti tahunan dia masih banyak lagi?  Hmmm malas la nak tolong fikir....


Macam mana pula dengan kawan-kawan, kalau anak sakit demam atau apa-apa masalah di rumah, siapa yang lebih dulu memberi kesanggupan untuk bercuti?


Pagi tadi bangun tidur lewat, lepas Solat Subuh sambung tidur, bukan selalu dapat peluang macam ni...kain baju kotor jangan cerita la banyaknya...kain baju yang dah kering yang belum berlipat pun usah diceritakan.


Tiba-tiba si suami minta hantarkan beliau ke pejabat...motor tak boleh start...kami anak beranak macam lipas kudung bersiap dalam masa kurang 15 minit.


Sempatlah bersarapan kat pejabat, si suami terus masuk tempat kerja, saya dan anak-anak ke foodcourt.
Adik saya yang bekerja setempat dengan saya dan suami turun sarapan sekali, sejak dia dah kawin ni, jarang-jarang anak-anak saya bertemu muka dengan 'Ayah Cik' mereka ni.


Balik dari pejabat terus kelam kabut masuk pakaian kotor dalam mesin....kelam kabut sebab plan nak ke Casa Mila Kondominium, nak terjah kolam renang kat situ...dah lama berjanji dengan kawan baik nak bawak anak-anak mandi kolam kat tempat tinggal dia, hari ni baru berkesempatan.


Petang ni pula ada temujanji dengan doktor gigi pukul 5 petang...hmm rasa macam tak cukup nafas je..belum kira dengan telatah 2 beradik yang mengalahkan kucing dan anjing tu...Sabar jelah, kalau cuti memang mencabar tahap kesabaran yang memang tak cukup tinggi ni.


Ni nak ke rumah kawan untuk mandi kolam, ternampak cyber cafe..terus stop....rm4 sejam tu...demi mu blog, ku sanggup kan aja.


Semoga kawan-kawan sihat selalu ....gembira selalu...saya tak dapat nak blogwalking, senang cerita untuk tahun ni memang tak ada blogwalking gamaknya.

4 comments:

  1. sempat lagi tu k.aya singgah cyber cafe hehe :) kena cpt2 beli laptop dan broadband ni :p

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak Aya

    tahniah/hebat...kerana blog..teruskan...

    Wassalam

    ReplyDelete
  3. mode tak sihat ni kak aya.. tp blog kak aya sentiasa diterjah.. hehehe

    ReplyDelete
  4. gila mahal cc sejam rm4..macam sy sekolah dulu jer mahal maca tu.skang nie paling mahal pun rm2 rasanya..

    dah lama juga tak pegi cc..:)

    ReplyDelete