26 November 2011

Salam Maal Hijrah 1433

Berlalu sudah 1432 Hijrah, menoleh ke belakang, masih banyak perlu di tambahbaik lagi dalam kehidupan seharian ni...

Tadi lepas solat Maghrib termenung seketika, mengenangkan betapa banyaknya yang saya lalai dalam hidup ni dalam usia sebegini.

Semoga kedatangan tahun baru Islam ini, saya menjadi lebih baik daripada hari-hari semalam. Banyak yang saya impikan dan niat pada hari ni, , tambahan pulak tahun ni harijadi saya jatuh pada 2 Muharram 1433 H.

Sebenarnya malam ni rasa sunyi sebab Nadhirah dan suami berada di Tampin, rumah mertua sekarang, manakala Umar dah pun lena, bila sendirian begini kita akan jadi senang untuk muhasabah diri, melihat kembali ke dalam diri.

Betapa kerdilnya diri ini dan terasa sungguh cetek ilmu di dada. Semoga saya sentiasa ingin berusaha mencapai apa yang saya impikan dan tidak pernah merasa cepat berputus asa. Semoga saya menjadi hambaNya yang taat pada perintahNya, isteri solehah, anak yang sentiasa mendoakan ibubapa, anak yang sentiasa mengingati ibubapa,ibu contoh kepada anak-anak, pekerja yang rajin dan patuh pada suruhan bos ( yang ni nampaknya banyak nak kena perbaiki sebab asyik malas kerja je), dan semua yang baik-baik.

Salam Maal Hijrah kepada semua sahabat yang sudi singgah di blog ini. Semoga sahabat semua berada di bawah lindunganNYA

4 comments:

  1. salam maal Hijrah kak aya..

    sama2 muhasabah diri..:)

    ReplyDelete
  2. Salam maal hijrah 1433h buat kak aya sekeluarga.. semoga tahun ini lebih baik buat kita semua..

    ReplyDelete
  3. @Zefa NorAsmara
    harapan yang sama daripada kak aya untuk zefa sekeluarga

    ReplyDelete