26 November 2011

Syok berangan, terlajak sampai ke Pudu


Tengah hari semalam ke pejabat Nuffnang untuk ambik tiket wayang, dapat je tiket terus ke LRT Bandaraya.

Menunggu tak sampai seminit, tren pun datang, cantikkk bila dapat tempat duduk, terus la bersandar, panas kat luar tu tadi..

Tak sangka pulak terlalu syok bersandar dalam tren tu saya boleh tak tersedar tren dah berhenti di Stesyen Hang Tuah yang mana sepatutnya saya turun.

Bila teettttt teettttt bunyi isyarat pintu akan ditutup, saya macam blur blur berdiri nak melangkah keluar tapi pintu mula tertutup perlahan-lahan, saya pasti ada yang memandang gelagat saya kerana tak ramai penumpang tika itu.

Saya malu nak melihat penumpang lain , hanya mampu memandang pintu yang tertutup dan tren terus bergerak hingga ke stesyen Pudu.

Pintu terbuka je, terus kaki ni melangkah keluar dengan sedikit debaran di dada kerana saya ni memang cepat menggelabah orangnya, walupun saya berlagak tenang je tapi gemuruhnya hati ni tak ada sapa yang tau …

Saya sangkakan perlu membeli tiket baru rupanya tak perlu pun, tunggu je tren datang untuk ke Stesyen Hang Tuah.

BIla dah masuk ke dalam tren menuju ke Stesyen Hang Tuah baru la hati terasa tenang .

Hmm dah lama saya menggunakan perkhidmatan LRT kalau nak ke KL dari ofis, ni kali pertama kes terlepas tren berlaku pada saya.

Satu pengajaran untuk saya adalah perlu sentiasa berada di dalam keadaan sedar, pendek kata jangan suka-suka nak mengelamun , sendiri tanggung akibat.

Lagi satu pengajaran, jangan cepat panik walau berada di dalam situasi yang macam mana sekali pun.

** kawan –kawan , ada kes macam saya ni?

1 comment:

  1. Alhamdulillah, kak aya dpt balik ke steseyn y nak di tuju. Sy ni jrg2 naik komuter atau LRT.. dan sgt la jrg dpt tmpt duduk.. :D

    ReplyDelete