Mak di Selayang Mulia....

Dah 2 hari mak saya datang KL, ikut adik saya yang pulang bercuti sempena Krismas baru ni...Insyaallah Sabtu nanti dia akan pulang semula ke Terengganu bersama makcik dan juga Nadhirah.


Semalam sehari suntuk mak hanya di rumah...hari ni saya bercuti bawak lah dia keluar jalan-jalan..tak ada ke ke mana pun sangat..cukuplah menghilangkan bosan dan bawak dia cuci mata..


Tadi ke pasar bersama, beli apa yang patut, balik masak sama-sama , seperti biasa la mulut mesti riuh, berdua je di dapur tapi macam beberapa orang riuhnya....he he cerita tak pernah habis....berbeza sangat dengan mak mertua saya yang cukup pendiam...


Kata Nadhirah, kalau kita bersama dengan ahli keluarga abah mesti suasana senyap-senyap je, tapi kalau kita dengan ahli keluarga mama,hmmmmmm riuh rendah macam ada pakai speaker kat baju he he.


Begitu la saya dan saya pasti orang lain pun macam tu jugak, pantang berjumpa dengan ahli keluarga mesti banyak cerita yang keluar....

Esok dan lusa, mak dan Nadhirah akan melalui rutin yang sama sebelum balik kampung..lepak berdua sampai petang.


Seronok kan, kalau dapat jumpa mak....selalunya makcik saya la pengganti mak kala hidup di KL ni...syukur seperti ada dua ibu...tambah dengan mak mertua , jadi 3..bak kata kawan kat ofis, saya ni beruntung, hidup dikelilingi mereka yang menyayangi saya.


Alhamdulillah.

2 comments :

Jendela Hati said... [Reply to Comments]

seronok klu borak2 dgn mak sendiri...

Princess Solehah said... [Reply to Comments]

memang seronok kalau berborak dengan mak bila dah lama tak jumpa :) panjang ceritanya kalau sekali dah jumpa hehe

Post a Comment