Yusry Kenali Hati Budi Lisa Melalui BlackBerry Messenger (BBM)


 Penyanyi kumpulan KRU, Yusry Abdul Halim memberitahu menggunakan medium teknologi sebagai salah satu cara mendalami hati budi bakal isterinya, pelakon Lisa Surihani.
Yusry berkata, hampir setahun dia dan Lisa banyak berbual-bual mengenai pelbagai perkara menerusi BlackBerry Messenger (BBM) sebelum benar-benar serius dalam hubungan mereka.

"Sebelum ini kami hanya terserempak di majlis-majlis hiburan sahaja dan benar-benar berbual antara satu sama lain apabila Lisa datang ke pejabat saya untuk berbincang mengenai kerja.
"Dari sejak itu kami mula rapat sehinggalah ke tahap ini," ujarnya ketika ditemui pada sidang akhbar pengumuman tarikh perkahwinan pasangan itu di Putrajaya, Sabtu.
Yusry berkata, dia berasa selesa berkawan dengan Lisa kerana dia seorang yang lemah lembut, peramah dan begitu mengambil berat mengenai dirinya.
Ujarnya, dia bertambah selesa berkawan dengan bakal isterinya itu apabila tujuan dan objektif mereka dalam perhubungan adalah sama.
"Saya tidak mahu main-main apabila menjalinkan hubungan kerana matlamat saya adalah untuk berkahwin dan mempunyai seseorang yang mengambil berat dan akan menjaga saya sehingga akhir hayat.
"Lisa juga begitu dan faktor itu membuatkan saya lebih selesa dan ingin memperisterikannya," ujarnya.
Dalam pada itu, Yusry berkata, sejak awal bertemu dengan Lisa dia sudah terpaut hati dan faktor itu telah menggerakkan dirinya untuk lebih mengenali lisa.
Katanya, dia bukan sahaja terpaut dengan Lisa tetapi juga dengan ahli keluarganya.
"Perkahwinan bukan sahaja melibatkan dua pasangan tetapi seluruh keluarga. Tidak sampai setahun kami bercinta saya sudah berjumpa dengan keluarganya dan begitu juga dia.
"Nyata keserasian kami terhadap keluarga kedua-dua belah pihak cukup baik dan cukup menyenangkan saya," katanya.
Sementara itu, walaupun sedikit fobia untuk menjalinkan hubungan cinta dengan rakan artis, Lisa berkata, kualiti bakal suaminya yang disifatkan sebagai seorang yang baik dan merendah diri telah membuatkan hatinya terpaut pada lelaki berusia 38 tahun itu.
Malah katanya, Yusry pada awal perkenalan mereka bukanlah seorang terburu-buru atau pun 'gatal' yang membuatkan dirinya selesa.
"Pada awal perkenalan dulu abang (Yusry) tidak pernah menggatal dengan saya atau sesuatu perbualan itu menjurus ke arah itu.
"Kami lebih banyak BBM mengenai kerjaya, filem dan sebagainya dan dia sangat menghormati saya sebagai wanita," ujarnya.
Terdahulu, pasangan itu mengumumkan bakal melangsungkan perkahwinan pada 23 Februari depan selepas keluarga Yusry menghantar rombongan merisik kepada Lisa pada Jumaat malam.
Majlis akad nikah akan dilangsungkan di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin di Putrajaya selepas solat Asar manakala resepsi perkahwinan dijadualkan pada 26 Februari di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).



0 comments :

Post a Comment