Tepung gandum boleh bersihkan tandas???

Tuangkan tepung gandum  pada seluruh tandas dan biarkan sehingga setengah jam. Kemudian berus seprti biasa.


Anda boleh tengok kesannya.


Ini saya dah cuba, memang bersih jadinya..



Sumber Mingguan Wanita.

Air daun pandan boleh buangkan lemak badan???

Ambil 24 helai daun pandan ( tak pasti kenapa 24 helai), ikat, rebus daun pandan tersebut hingga hingga airnya menjadi putih. Amalkan meminum satu gelas sehari.




Hmmmm macam nak cuba petua ni..

Petua kurangkan bisa disengat tebuan

Petua ni saya baru je tau, hari tu masa kena sengat tebuan, cuma sapukan minyak gamat, rendam dalam ais semaunya tak dapat nak redakan kesakitan, last-last ke klinik dapat satu suntikan, terus legaaa.


Petua ni  hanya untuk kurangkan bisa sengatan tebuan, iaitu sapukan madu atau air gula yang telah dibancuh pekat pada tempat yang disengat, Insyaallah rasa sakit akan berkurangan.




Sumber Mingguan Wanita

Khasiat Daging Kambing

Walaupun mengandungi tahap kolesterol yang lebih tinggi daripada daging merah lain, ia turut mengandungi lemak tepu yang jauh lebih rendah daripada daging merah lain.


Fakta ini disahihkan apabila anda memanggang daging. Daging lembu, bebiri dan ayam mengeluarkan lebih banyak lemak yang jatuh atas arang berbanding daging kambing.


Oleh itu, janganlah merasa takut untuk memakan daging kambing.






Sumber dari Majalah Rapi

Makanan SIhat untuk Kuku Cantik

1. Epal
2.Asparagus
3.Mentimum
4.Telur
5.Bawang Putih
5.Anggur
6.Hati
7.Kekacang
8.Bawang Merah
9.Salmon
10.Bijirin
11.Ikan Tuna


Sumber dari Majalah Rapi

Jom Bakar Kalori

Bangun 3.45 pagi.


Pukul 4.15 start bersauna cara saya he he ( gosok baju le tu)...pukul 5.30 siap.


Bersambung dengan lipat kain baju dan susun ke dalam kabinet.


Teruskan dengan turun naik tangga - 


mula tu turun untuk hantar baju sekolah Nadhirah ke bawah.
naik semula untuk mengambil pakaian Umar, turun semula hantar ke bawah
naik semula untuk mengambil pakaian kerja saya, turun semula hantar ke bawah
naik semula untuk mengambil pakaian untuk ke tadika Umar, turun semula ke bawah.


Naik semula untuk update blog.


Berpeluh-peluh tau.....terutamanya ketika bersauna.


Agaknya berapa kalori yang telah dibakar pagi ni?