Mandi kolam plastik lagi...

Oleh kerana pagi tadi si kakak merajuk , hanya gambar adik je yang disiarkan di dalam blog ini.. si kakak cakap" mama ni tak adil la, lebihkan adik je dalam segala hal".


Amboii la anak dara sorang ni..sabar je la...petang ni lepas bangun dari tidur petang, mereka berdua telah bazirkan air dan naikkan bil air dengan bermain di dalam kolam plastik ni hampir 2 jam. Ni kali pertama dapat mandi macam ni kat rumah sejak beli kolam plastik tu lebih kurang 3-4 tahun lalu.







CHICKEN CHOP KFC,BDR BARU SELAYANG

Baru je balik dari KFC, Bandar Baru Selayang, tambahkan kalori dalam badan.


Nak buat macam mana, terpaksa melayan kehendak anak-anak yang jarang-jarang dapat bersama ketika hari kerja, kebetulan hari ni cuti..layannnn je la.











Perlukah saya berhosting dengan wordpress?

Sehari dua ni macam-macam pula yang datang dalam fikiran, berselirat..semua tentang blog.


Hati macam teringin nak berhosting tetapi takut la pulak sekadar hangat-hangat tahi ayam je, membazir je.


Boleh tak sesapa bagi nasihat, pandangan, pengalaman sikit pada saya yang baru belajar ni.

Plan mandi di Bukit Lagong dibatalkan...ada yang kecewa.

Alkisahnya, nak ke Bukit Lagong pagi ni kerana saya bercuti hari. Tup-tup cancel., tentu-tentu la ada yang meraung.!


Nadhirah la yang beria-ria nak mandi manda di Ulu Yam bila tau mamanya bercuti dan mama nya tersangatlah tak cukup  berani untuk drive ke Ulu Yam , ditambah pulak pergi hanya bertiga , mengurangkan lagi tahap keberanian yang sememangnya hanya ciput cenoet je.


Jadi saya memberi cadangan mandi manda je di Bukit Lagong , berdekatan Taman Bidara, Selayang sebab rasa macam senang je nak pergi ke situ. Tapi bila ketua keluarga rumah ni awal-awal dah cakap, jalan sempit nak ke Bukit Lagong tu dan tempat tu pun agak sunyi, hati menjadi berat nak pergi tapi tak adalah bagitau pada budak berdua ni.


Pagi ni baru saya membuat keputusan untuk batalkan plan tersebut dan cadangkan agar mandi je dalam kolam plastik kat rumah. Rasa macam cuak pulak nak ke sana bertiga, tau jelah tempat macam tu ..kalau tak ada lelaki dewasa terasa kurang seronok sikit.


Boleh bayangkan macam mana reaksi Nadhirah? Terus menangis seperti kena pukul kerana terlalu kecewa.


Umar seronok je mandi sorang-sorang, kakak dia merajuk menangis sambil on pc dan belek blog dia. Merajuk gaya baru ke ni?



Gambar kakak tak ada ..dia marah ambil gambar dia, yelah tengah merajuk katakan...


Ketika entry ni di taip, perlahan-perlahan Nadhirah masuk ke dalam kolam plastik dan join adik dia.