Bibir-bibir yang seksi dan mungil..auwww!

Sungguh kreatif mereka yang bertanggujawab melakukan kerja-kerja sebegini...












Alhamdulillah, ini rezeki untuk kami.....

Kerabu Udang

Asam pedas ikan kembung, kuah agak cair....

Talapia goreng 

Ulaman

Sambal belacan pemalas he he...tak lumat

Kami makan dulu ye, anda tengok je la gambar kat blog ni ye hik hik



Sambungan kisah si kecil....

Dipendekkan cerita....ibunya datan keluar dari arah dapur dan saya perkenalkan diri dan bagitau tujuan kedatangan kami.

Dia sangkakan guru tadika yang datang hantar kerana cikgu tadika ada telefon dia memberitahu anak dia tu dah balik sebab tadika memang cuti semalam. Anaknya itu telah beberapa hari bercuti kerana demam, si abang telah memberitahu si ibu bahawa tadika bercuti semalam tapi ibu yang kalut nak ke tempat kerja pada waktu pagi semalam kurang perasan apa yang si abang tu cakap.

Si ibu tu adalah orang seberang, saya tak tau kerja apa, dia pun tak jemput saya masuk cuma bertanya adakah saya nak masuk dalam sebabnya lampu ruang tamu rosak, gelap..grill pun tak dibuka, kami hanya berborak di luar dan azan maghrib, kami sekeluarga berdiri di luar dan dia melayan kami dari dalam, bila azan maghrib berkumandang, saya minta izin untuk pulang.

Ntah la, rasa macam bingung-bingung je kejap lepas keluar dari pagar rumah tu..bukan apa, macam dia tak terkejut pun keadaan anak dia pada pagi tu..dia siap cakap "patut dia tu tunggu je sampai abang tu datang jemput pukul 11".

Malas nak fikir banyak-banyak lagi tentang hal itu, janji anak dia selamat di rumah selepas saya menghantarnya.

Itu je la kisahnya..memang saya tak sangka respons si ibu macam tak ada apa-apa pun namun beliau mengucapkan terimakasih kerana bersusah hantar anaknya pulang.

Untuk kita para ibu, jangan terlalu mengambil mudah perkara-perkara berkaitan dengan keselamatan anak-anak kita terutama yang kecil sebegitu.



Andainya si kecil itu anak kita.....


Kisah ni berlaku pagi tadi selepas menghantar Nadhirah ke sekolah agama. Mulanya nampak budak kecil itu berdiri di tanah lapang belakang tadika Umar. Ketika itu kami bertiga menuju ke rumah transit untuk menghantar pakaian dan beg sekolah kebangsaan Nadhirah.

Ketika kami sampai di tadika Umar, budak kecil di belakang tadika tadi tu dah berada di depan tadika, kelihatan dia teragak-agak untuk melintas jalanraya yang sibuk dan berselekoh itu dengan deraian airmata.

Suami saya berhentikan kereta untuk turunkan Umar dan meluru ke arah budak kecil itu. Saya pulak masuk ke dalam tadika untuk menghantar Umar.

Cikgu tadika Umar ada menghampiri budak kecil itu , bertanyakan pada budak kecil itu nak kemana, mana mak ayah, mana rumah rumah..dia menangis dan tak begitu jelas butir percakapannya.

Rupanya budak kecil itu nak balik rumah yang terletak jauh sikit ke dalam yang mana perlu melintasi jalanraya yang sibuk sebelum masuk ke arah jalan rumahnya.

Mengikut cerita si kecil itu, mak ayah kerja, abang yang hantar dia ke tadika( terletak berhampiran sekolah agama Nadhirah). Dia tak tak tau tadika itu tutup hari ni dan tak tau nak balik sendiri.

Itu yang dia menangis-nangis agaknya, kerana terlalu takut...bukan perkara mudah bagi kita yang dewasa untuk melintas jalan yang sibuk begitu apatah lagi bagi budak sekecil itu. Sebenarnya ada traffic light di depan sana, tapi mungkin dia tidak biasa bersendirian begitu, jadi dia jadi termangu-mangu.

Saya menawarkan diri untuk menghantar si kecil itu...maka melintas la kami berdua dan berjalan kaki berpimpinan tangan. ..sambil berjalan tanya la nama dia...katanya nama Hakim, umur 6 tahun ( tingginya lebih kurang umar ).. abang dia ada kat rumah sekarang...

Agak berpeluh jugak la saya , maklumlah bawak lebihan lemak di badan....nampak je pagar rumah dia, terus dilepaskan tangan daripada genggaman saya dan berlari ke pintu rumah.. agaknya dia pun agak curiga dengan saya.

Sampai di rumah, si kecil ni memanggil nama si abang tapi tak ada sapa pun keluar, nasib baik dia jumpa kunci yang sememangnya diletakkan di tempat khas di luar rumah.

Berjalan semula ke tadika Umar dengan kepala yang sarat dengan pelbagai pertanyaan...adakah ibubapa si kecil itu tak tau hari ni tadika bercuti, atau cikgu tak maklumkan lebih atau bla bla...bila masuk je kereta, suami pulak ajukan pelbagai soalan.

Apa yang mampu kami lakukan time tu adalah berdoa semoga si kecil itu selamat di rumah dan petang nanti kami akan kembali ke rumah itu untuk berjumpa dengan ibubapa beliau. Menyesal juga sebab tidak mintak no telefon ibubapa dia....ishh saya ni kan memang kalut dan gelabah la..

Ketika di pejabat, kerap kali fikiran ni mengingati tentang si kecil tadi..yelah kan, zaman sekarang ni macam-macam cerita tentang penculikan kanak-kanak..ishhh tak sanggup nak bayangkan lebih-lebih...

Balik kerja tadi, kami anak beranak terus ke rumah si kecil tadi....sampai rumah, bagi salam dan si kecil dan si abang yang ada di ruang tamu, terus mereka berlari ke dapur memanggil si ibu...dannnnnnnn......


TUNGGU ENTRY SETERUSNYA UNTUK MENGETAHUI SAMBUNGAN KISAH INI.....




Ziana Zain dikatakan sombong dengan peminat?

Tadi menjelajah ke blog Rotikaya.com, ada sedikit cerita tentang ketidakpuasan hati seorang peminat yang hampa kerana tidak dapat bergambar dengan Ziana Zain ketika Halal Fest yang sedang berlangsung di PWTC.

Ni sedikit sedutan kisah tersebut:

Peminat ini merupakan peminat setia Ziana Zain dan telah menghadirkan diri ke Ekspo Pengguna Halal Malaysia (Halfest) 2011 kerana tahu akan kehadiran penyanyi itu sebagai penyeri majlis.
Namun apa yang terjadi, apabila peminat ini meminta untuk bergambar bersama Ziana Zain tidak melayan permintaan peminat ini dan tidak berusaha pun untuk berhenti untuk memberi peluang untuk bergambar.
Menurut sumber, ini bukan pertama kali kerana ini merupakan pertemuan & percubaan ketiga beliau dan masih tidak dapat merealisasikan impian untuk mengabadikan gambar kenangan bersama Ziana Zain.
Kalau dah namanya artis mesti ramai yang menyerbu nak bergambar, kena la faham situasi time tu..tak tau le nak kata apa sebab memang tak pernah pun cuba untuk bergambar dengan mana-mana artis, *** bajet macam la selalu serbu tempat-tempat ada artis hik hik
Untuk peminat yang kecewa tu, kalau dah nama peminat setia tak kanlah awak tak faham situasi yang mungkin dihadapi oleh penyanyi kesukaan awak tu.
** saya minat Fauziah Latiff, tapi tak pernah cuba nak bergambar pun, tau mesti susah punya.