Sunyinya dimalam ini, suasana sepi

Malam ni betul-betul kesunyian dan kesepian *** semacam pulak ayat intro entry ni. Macam ni la agaknya yang mak dan makcik saya lalui saban masa.


Umar tidur semenjak pukul 7.30 malam lagi, memang la agak lega bila melihat dia mula terbongkang tidur kerana dapat berehat sementelah hari ni langsung Umar tidak berhenti daripada mengemas rumah*** kemas dalam erti kata sebaliknya.


Bila dah berjam mengadap blog, saya rasa bosan pulak, nak bercakap tak ada sesapa pun yang boleh dijadikan teman borak, nak call suami di kampung macam tak best pulak sebab dia baru je call lepas Maghrib tadi, dah bersembang sepatah dua kata dengan Nadhirah jugak.


Bila saya berseorangan begini, saya memang malas nak mengadap TV, novel pun terbiar je, nak tidur pun tak lena, terkebil-kebil je tadi lepas off PC kejap, bangun on PC semula.


Sesungguhya beryukurlah mereka yang mempunyai ahli keluarga disisi, sekurangnya kesepian tidak menjengah.


Kala ini memang saya terkenangkan kesunyian dua insan terdekat dalam hidup saya, MAK dan MAKCIK.


Mereka berdua melalui kesunyian ini dengan penuh keredhaan sekalipun sakit sebenarnya di sudut hati. 


Saya bersyukur ada suami dan anak-anak, walaupun mulut membebel bila mereka bising, mereka sepahkan barang, berat tulang bila saya meminta pertolongan namun itu lebih baik daripada sunyi sepi begini.


Akhir kalam, saya titik kan dulu entry ni dengan harapan sahabat semua tidak kesunyian malam ni.

Salam Maal Hijrah 1433

Berlalu sudah 1432 Hijrah, menoleh ke belakang, masih banyak perlu di tambahbaik lagi dalam kehidupan seharian ni...

Tadi lepas solat Maghrib termenung seketika, mengenangkan betapa banyaknya yang saya lalai dalam hidup ni dalam usia sebegini.

Semoga kedatangan tahun baru Islam ini, saya menjadi lebih baik daripada hari-hari semalam. Banyak yang saya impikan dan niat pada hari ni, , tambahan pulak tahun ni harijadi saya jatuh pada 2 Muharram 1433 H.

Sebenarnya malam ni rasa sunyi sebab Nadhirah dan suami berada di Tampin, rumah mertua sekarang, manakala Umar dah pun lena, bila sendirian begini kita akan jadi senang untuk muhasabah diri, melihat kembali ke dalam diri.

Betapa kerdilnya diri ini dan terasa sungguh cetek ilmu di dada. Semoga saya sentiasa ingin berusaha mencapai apa yang saya impikan dan tidak pernah merasa cepat berputus asa. Semoga saya menjadi hambaNya yang taat pada perintahNya, isteri solehah, anak yang sentiasa mendoakan ibubapa, anak yang sentiasa mengingati ibubapa,ibu contoh kepada anak-anak, pekerja yang rajin dan patuh pada suruhan bos ( yang ni nampaknya banyak nak kena perbaiki sebab asyik malas kerja je), dan semua yang baik-baik.

Salam Maal Hijrah kepada semua sahabat yang sudi singgah di blog ini. Semoga sahabat semua berada di bawah lindunganNYA

Syok berangan, terlajak sampai ke Pudu


Tengah hari semalam ke pejabat Nuffnang untuk ambik tiket wayang, dapat je tiket terus ke LRT Bandaraya.

Menunggu tak sampai seminit, tren pun datang, cantikkk bila dapat tempat duduk, terus la bersandar, panas kat luar tu tadi..

Tak sangka pulak terlalu syok bersandar dalam tren tu saya boleh tak tersedar tren dah berhenti di Stesyen Hang Tuah yang mana sepatutnya saya turun.

Bila teettttt teettttt bunyi isyarat pintu akan ditutup, saya macam blur blur berdiri nak melangkah keluar tapi pintu mula tertutup perlahan-lahan, saya pasti ada yang memandang gelagat saya kerana tak ramai penumpang tika itu.

Saya malu nak melihat penumpang lain , hanya mampu memandang pintu yang tertutup dan tren terus bergerak hingga ke stesyen Pudu.

Pintu terbuka je, terus kaki ni melangkah keluar dengan sedikit debaran di dada kerana saya ni memang cepat menggelabah orangnya, walupun saya berlagak tenang je tapi gemuruhnya hati ni tak ada sapa yang tau …

Saya sangkakan perlu membeli tiket baru rupanya tak perlu pun, tunggu je tren datang untuk ke Stesyen Hang Tuah.

BIla dah masuk ke dalam tren menuju ke Stesyen Hang Tuah baru la hati terasa tenang .

Hmm dah lama saya menggunakan perkhidmatan LRT kalau nak ke KL dari ofis, ni kali pertama kes terlepas tren berlaku pada saya.

Satu pengajaran untuk saya adalah perlu sentiasa berada di dalam keadaan sedar, pendek kata jangan suka-suka nak mengelamun , sendiri tanggung akibat.

Lagi satu pengajaran, jangan cepat panik walau berada di dalam situasi yang macam mana sekali pun.

** kawan –kawan , ada kes macam saya ni?