Review Novel Cinta Si Ikan Buntal& Kambing Liar



Pada saya, novel ini sesuai untuk remaja yang baru nak mengenal dunia cinta, sesuai untuk mereka yang baru berjinak dengan dunia novel..sesuai bagi mereka yang membaca hanya untuk mendapatkan hiburan semata 

Pengisian daripada novel ini terlalu sedikit, jalan cerita yang biasa-biasa saja, dah banyak novel sebegini di tulis, bergaduh dan ada gelaran masing-masing, jumpa balik bergaduh lagi, bercinta, kahwin dan sebagainya.

Saya memang hanya tau membaca saja namun sebagai pembaca kita ada keinginan kita dan jangkaan kita terhadap sesebuah novel yang kita beli..sebagai penulis perlu la lebih kreatif di dalam menghasilkan novel, selain itu penulis perlu peka dengan novel-novel penulis lain bagi mengelakkan cerita yang hampir sama. Itu lah kelainan yang diperlukan dalam diri setiap penulis, selain itu cerita mesti la memberi pengajaran dan mesej kepada pembaca.

Sinopsis:

Kamilia & Adam  , yang sering bergaduh dan bermusuh sejak zaman persekolahan lagi, Kamilia  Digelar Si Kambing Liar oleh Adam ,manakalah Adam pula  digelar Kamilia sebagai si Ikan Buntal.


Mereka terpisah lama dan berjumpa semula selepas masing-masing berada di alam pekerjaan .Kamilia bertugas sebagai seorang doctor di HUKM, manakala Adam bertugas di Petronas.


Doktor Khairyzan – sama kerja dgn Doktor Kamilia,jatuh cinta dengan Doktor Kamilia dan dalam masa yang sama, Doktor Khairizan ini telah pun bertunang dengan wanita pilihan keluarga iaitu Sheila , kebetuan Sheila ini merupakan rakan sepejabat dengan Adam.


Kisahnya menjadi panjang dengan kisah merajuk, memujuk, cemburu, semua itu menjadi meleret-leret.

Pengakhiran yang memang boleh diteka .

0 comments :

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...