Jendelahidup.com sudah setahun!


Setahun dah rupanya blog Jendelahidup.com ni merangkak bersama-sama dengan blog-blog lain .

Sebelum itu, saya hanya menggunakan free domain di blogspot iaitu mycottoncollection.blogspot, blog yang asalnya di bina untuk menjual barangan berasaskan cotton. Plan yang akhirnya terkubur tanpa nesan hu hu .

Blog tersebut di bina dah lama ...ketika tahun 2007 lagi tetapi tidak cukup ilmu untuk menggunakan nya...hi hi saya ni kan memang la ada satu jugak penyakit ( penyakit ke?), orang register untuk blog, saya turut register, orang ada FB, saya pun ada,twitter pun ada...tapi semua tu tak aktif.

Jendelahidup.com lahir kerana saya rasa sudah sampai masanya saya lebih serius dengan dunia blog walaupun serius saya tu mungkin la pada skala yang lebih kecil berbanding serius orang lain.

Saya masih bekerja di pejabat secara sepenuh masa, bila pulang ke rumah pastinya menuntut masa yang amat banyak untuk keluarga dan rumahtangga. Itu namanya ALASAN. 

Memang masa untuk berblog sangat la terhad. Hmm macam lah orang lain tu 24 jam berblog, itu la tak boleh lari daripada memberi alasan! 


Saya pun sama seperti sebilangan kecil blogger lain, copy dan paste je cerita-cerita hangat dalam dunia seni hiburan untuk memastikan blog ini kekal hidup.

Untuk jangkamasa pendek, cara itu agak berjaya untuk menghidupkan blog tetapi selepas setahun berdomain sendiri, saya rasa perlu lebih bertanggungjawab untuk menulis sesuatu yang lebih baik berbanding setahun yang lampau.

Untuk mengenengahkan hal peribadi sepenuhnya , tidaklah ada perkara yang sangat menarik untuk dikongsikan setiap hari. Sapa la yang lalu nak membaca cerita peribadu yang kaku dan statik je kan? Saya tidak banyak berjalan sana-sini, tak ada banyak makan kat tempat best-best, jadi memang sangat terhad seperti luasnya tempurung saja dunia saya.


Bercerita tentang dunia hiburan semata pun rasanya agak sama dengan cerita blog orang lain. Pernah blog kawan saya dan blog Jendelahidup.com memaparkan cerita hiburan yang sama 100% he he nampaknya kami copy paste daripada sumber yang sama.

Habis tu apa yang perlu saya kongsikan di blog ini? 


Saya teringat kala menonton rancangan Nasi Lemak Kopi O pada Ahad 6/5/2012, ada tetamu jemputan istimewa iaitu Blogger Fatin Liyana.

Beliau memberi tip kepada para blogger untuk berjaya sebagai blogger perlulah sentiasa menulis sesuatu yang baik dan bermanfaat, bukan takat bermanfaat untuk diri kita malahan untuk orang yang membacanya.

Saya masih lagi tercari-cari identiti  blog saya , harapnya selepas usia setahun seperti hari ni, ada la sedikit perubahan walaupun hanya la perubahan kecil tetapi biarlah ianya bermanfaat untuk diri sendiri dan orang lain.

Kepada yang sentiasa datang ke sini (mungkin keluarga sendiri je kot yang terpaksa tebalkan muka datang menjengah saban hari hik hik) terima kasih la banyak-banyak...singgah sokmo la neh! 


Semoga persahabatan yang terjalin di alam maya ini terus subur mengharum.

Teruskan membaca blog ini untuk hari-hari akan datang. ):


p/s: harap-harap dapat  blogwalking macam dulu-dulu lagi selepas-selepas ni..

2 comments :

Kamsiah said... [Reply to Comments]

tahniah..dah setahun..

♥♥azatiesayang ♥♥ said... [Reply to Comments]

salam Aya..HAPPY ANNIVERSARY BLOG!!Semoga pengisiannya lbh mantap & atie doakn ramai yg akan singgah ke sini.
Maybe faktor masa...aya pon kejekan,membataskn Aya mengadap tenet dlm masa yg lama.

Post a Comment