07 June 2012

Pentingnya kentut...Ini entry busuk

Dah 2 hari sakit perut sebabnya terlebih minum teh....padan muka dah habis 4 tupperware bersaiz 400ML teh panas, terusperut terasa sengkak..nak tarik nafas pun sakit..penuh angin dalam perut.


Ke klinik , doktor bagi Charcoal..katanya untuk buang angin..balik rumah memanglah ada sendawa sikit-skit tetapi tak ada kentut-kentut.


Semalam , sekali lagi terasa sengkak dan penuh angin, peluh dingin memercik keluar ..rasa macam serba tak kena.


Turun ke kedai mamak kat ruang bawah pejabat, beli ENO Halia .


Lepas minum, ada sendawa dan kentut ringan-ringan je.


Sampai rumah , mintak tolong Nadhirah sapu vicks kat perut...lega jugak la terasa.


Rasanya sampai pagi ni masih belum kentut berat-berat lagi...


Besar jugak peranan kentut di dalam kehidupan kita.


Jangan anggap kentut tu hanya memberikan aura busuk semata.


Kalau tak kentut, boleh jadi huru hara hidup.


Bayangkanlah kalau sehari tanpa kentut, rasa seperti lemas dalam kawasan tertutup je.


Saya harap saya serik 100% dengan teh selepas ni.


5 comments:

  1. patut le dari tadi ada bau tak sedap
    rupa2nya ada n3 tentang kentut...hihi

    ReplyDelete
  2. huhu emang mencik la kalau kena 'angin jahat' kakaya oiii... seksaaa...

    ReplyDelete
  3. @kasihredhabau tak sedap tp perut rasa lega he he

    ReplyDelete
  4. @Jendela Hatibetul tu puan zai, angin jahat tu cukup mendera

    ReplyDelete
  5. Memang betul tuh kalau x kentut mmg rasa pewut tuh sebu jerk.. Jadi kentut laa kalau ada peluang..hehehe.. :) Itu satu kenikmatan jugak..

    ReplyDelete