29 August 2012

Umar bakal dapat adik??

Tengok tajuk tu sendiri yang terasa serammmm he he.

Cerita sebenarnya macam ni, Umar ni tetiba buat perangai tak nak pergi tadika sejak balik daripada bercuti raya.

Isnin tu dia menangis 2 kali, ketika dalam kelas dan ketika bersolat. Semalam menangis 3 kali.  Hari ni pulak pagi-pagi dah meraung.

Cikgu tanya kenapa menangis? 

Umar rindukan mama, jawab dia dengan lelehan airmata.

Petang Isnin, ketika masuk kereta, Umar terus bercerita perasaan rindu dia terhadap saya, tersentuh jugak la di hati ini.

Mungkin lama sangat bercuti raya dan seronok balik kampung Atuk dan Uwan , lepas tu balik pulak jumpa nenek di Terengganu. Siap main air ombak lagi kala di Terengganu.

Pagi ni saya masuk lambat sikit ke pejabat ( lambat banyak sebenarnya sebab sekarang ni dah 9.15 saya masih kat rumah tengah update blog he he).

Kebetulan pagi ni kena buat pengesahan untuk kemasukan Umar di Tahun 1 Sek Ren Sungai Tua tahun depan, itu yang sengaja lambatkan diri ke pejabat.

Macam dah faham yang mama dia akan masuk lambat hari ni, Umar meminta saya menghantar dia hingga ke dalam tadika...sampai dalam tadika, cikgu-cikgu mula la bercerita tentang peel Umar sejak Isnin lepas.

Biasalah, bila orang dah bercerita gitu, automatik hati Umar terus jadi cair dan terus mencair apa lagi meraung-raung panggil mama! mama! mama!.Umar nak mama!..sedih pulak rasanya nak masuk kereta.

Saya cerita pada abah Umar tentang peel Umar ni, tak sangka pulak abah Umar ni ada teori tersendiri mengenai perkara ni.

"jangan-jangan Umar nak dapat adik , tak? biasanya budak-budak buat perangai kalau mak dia mengandung lagi"

Teori tu boleh dipakai kalau Umar tu baru umur setahun dua, ini dah nak masuk darjah 1, lagi pun memang tak ada tanda pun Umar nak dapat adik. Pandai betul abah Umar membuat telahan ye!

Mungkin keseronokan beraya masih belum hilang, itu yang membuatkan dia moody untuk ke tadika, minggu depan harapnya segalanya ok dan kembali normal.




4 comments:

  1. Salam Aidil Fitri Kak Aya

    bukan Umar yg nak adik..tapi abah Umar yg nak kan adik Umar....

    ReplyDelete
  2. HEHEHE...apa salahnya kalau ada rezki umar nak dapat adik..

    selamat hari raya kak aya..:)

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya kak aya..
    hihi..kalau betul umar nk dpt adik mesti meriah kan kak aya. saja je ayah umar ngusik tu ye kak.

    ReplyDelete
  4. Amboi!!
    Ke abah si Umar yg nak anak kecik lg tu?!
    Hi3!!!!

    ReplyDelete