Sihat Langsing Cara Sari Yanti|Majalah RAPI Sept 2012

Baru ada masa nak update rutin penjagaan kesihatan dan tubuh badan yang diamalkan oleh Sari Yanti. 

** maaf la tak dapat nak masukkan gambar Sari Yanti di dalam majalah RAPI sebab muka comel Sari Yanti ni telah di 'touch up' kan lagi oleh Nadhirah...

Saya menceduk  soalan dari pihak RAPI untuk SARI YANTI, dan ini adalah jawapan beliau:

 Apakah rahsia yang Sari amalkan untuk mengekalkan bentuk badan walaupun dah mempunyai 2 orang anak?

Sebenarnya tiada apa-apa rahsia yang saya amalkan untuk mengekalkan berat badan ideal namun saya seorang yang gemar makan buah-buahan. Boleh dikatakan buah-buahan adalah makanan ruji saya setiap hari. Saya tidak kisah kalau tidak dapat makan nasi asalkan dapat makan buah-buahan. kadang-kadang dalam sehari saya akan memakan 5 jenis buahan. Paling tidak pun sebiji buah mangga. Peti sejuk di rumah sentiasa penuh dengan buah-buahan.


Bagaimana pula dengan senaman?

Jujur saya katakan saya bukanlah seorang yang suka bersenam. Salah satu faktornya adalah kekangan dari segi masa. Bagi menggantikan senaman, aktiviti naik turun tangga yang saya lakukan untuk mengeluarkan peluh di samping menguatkan stamina . Seminggu sekali saya akan berenang bersama anak-anak.

Bagaimana Sari menjaga kulit wajah dan rambut?

Bisanya saya hanya melakukan rutin penjagaan wajah yang asas. Saya tidak pernah melakukan rawatan di salon sebab saya tidak sanggup menunggu lama.Dari segi penjagaan rambut pula, sepanjang hidup saya tidak pernah melakukan sebarang rawatan rambut di salon.


Ok - nampaknya Sari Yanti sangat sukakan buah-buahan...patut nampak kulitnya mulussss je.



4 comments :

Rasp berkata... [Reply to Comments]

nampak gayanya saya kena makan byk buat gak ler hehehehehe

Ujie berkata... [Reply to Comments]

Byknye jenis buah dia mkn sehari!

Tanpa Nama berkata... [Reply to Comments]

makan buah tp x makan sayur x boleh jgk,hi3 dua2 kena seimbang

Tanpa Nama berkata... [Reply to Comments]

sariyanti ni mcm fruitarian pulak :p hi3

Catat Ulasan