Minggu ke 8 - Pusing-pusing

Minggu ni adalah minggu ke 8.

Selera masih tidak menentu, elok-elok teringin nak makan itu ini, bila makanan tersebut ada depan mata, tak ada rasa nak jamah pun.

Sejak 2 hari lepas kepala terasa seperti berpusing-pusing, dalam perut bergelodak dan menyebabkan seperti nak terkeluar isi perut, sampai sudahnya memang tak ada apa yang keluar pun.

Kerap berpeluh dingin dan seperti nak pitam.

Pagi tadi, jumpa doktor ..katanya ada masalah keseimbangan pada bahagian tengah telinga, normal ketika mengandung. Ini adalah disebabkan oleh perubahan hormon.

Kata doktor lagi - bersedia la untuk melaluinya sepanjang kehamilan ini, kalau nasib baik, masuk minggu ke 13, segalanya akan hilang dan time tu masalah awak adalah untuk mengawal selera makan.

Telan air liur saya mendengarnya kerana saya tau, sejarah lepas kehamilan saya bermula minggu ke 13, selera saya mencanak naik seperti gunung ganang.

Doktor mengingatkan saya agar mengawal berat badan, hanya 1kg kenaikan saja sebulan hingga ke minggu 40. ..boleh ke?

Errr sukar jugak nak cakap bab makan ni...ni sebelum saya menaip entry ni, baru je pekena nasi putih, budu dan ikan singgang...sebenarnya sejak semalam saya teringin nak makan budu tetapi tiba-tiba je terputus selera. Hari ni dapat cuti sakit separuh hari, sampai rumah ketika hujan lebat, terus makan nasi berlauk budu. Walaupun tak banyak tapi cukup memberikan rasa puas.

Malam ni cadangnya nak makan buah dan segelas susu je.



2 comments :

lady lavender berkata... [Reply to Comments]

owwhh...umar nak dpt adik yea k.aya :-))

Tahniahh...& take a great care k.aya..

Hanis Azla berkata... [Reply to Comments]

Alhamdulillah dan tahniah..

bila mabuk mmg kena paksa2 nak makan.. tp slps tu mmg asyik nak akan aje kan.. saya tahu sgt sbb saya pun mcm setiap kali mengandung.. take care ya..

Catat Ulasan