Novel Seandainya | Rys Areesa


Novel ni dibeli kalau tak silap Feb atau Mac tahun lepas kot...dulu dah belek-belek...ntah kenapa macam tak menarik hati pulak untuk teruskan bacaan.

Semalam tiba-tiba pulak tergerak hati nak baca novel ni sepenuhnya.

Tak sangka best pulak .....menangis jugak la sikit masa Wan Zaharris meninggal selepas je mengucapkan kata cinta yang sekian lama tak terluah pada Areena...menangis juga kala menghayati perasaan Areena selepas berkahwin dengan Shamsul Azhar sedangkan dia bergelut dengan rasa cinta yang sangat kuat pada Wan Zaharris.

Saya selalu tak suka baca novel yang ada 2 hero tapi dalam realiti mana ada kisah hidup yang boleh ikut sesuka hati kita je kan?

Saya sukakan watak Zaharris cuma sakit jiwa sikit punya la lama ambik masa untuk luahkan perasaan, asyik main tarik tali bertahun-tahun lamanya.

Pada saya, cerita ni pun ada kelainannya berbanding cerita biasa, lebih kepada dunia kehidupan sebenar....suka bila part Wan Zaharris bercakap dalam loghat Kelantan dengan mak dia...biasalah kalau dah orang Pantai Timur...

Mula-mula tu saya baca dari belakang, biasalah kalau dah tak sabar nak tau endingnya macam mana...rupanya Areena hidup bahagia dengan orang lain, bukan Wan Zaharris..

Lepas tu baru la baca betul-betul...memang senang nak faham kalau betul-betul baca dari A-Z;

Baru la tau, rupanya Shamsul Azhar tu dah lama muncul dalam cerita ni...

Cinta tak semestinya memiliki, tak semestinya bersatu...hu hu sedih.....tapi itulah realitiya.