Review Novel Cinta Si Ikan Buntal& Kambing Liar



Pada saya, novel ini sesuai untuk remaja yang baru nak mengenal dunia cinta, sesuai untuk mereka yang baru berjinak dengan dunia novel..sesuai bagi mereka yang membaca hanya untuk mendapatkan hiburan semata 

Pengisian daripada novel ini terlalu sedikit, jalan cerita yang biasa-biasa saja, dah banyak novel sebegini di tulis, bergaduh dan ada gelaran masing-masing, jumpa balik bergaduh lagi, bercinta, kahwin dan sebagainya.

Saya memang hanya tau membaca saja namun sebagai pembaca kita ada keinginan kita dan jangkaan kita terhadap sesebuah novel yang kita beli..sebagai penulis perlu la lebih kreatif di dalam menghasilkan novel, selain itu penulis perlu peka dengan novel-novel penulis lain bagi mengelakkan cerita yang hampir sama. Itu lah kelainan yang diperlukan dalam diri setiap penulis, selain itu cerita mesti la memberi pengajaran dan mesej kepada pembaca.

Sinopsis:

Kamilia & Adam  , yang sering bergaduh dan bermusuh sejak zaman persekolahan lagi, Kamilia  Digelar Si Kambing Liar oleh Adam ,manakalah Adam pula  digelar Kamilia sebagai si Ikan Buntal.


Mereka terpisah lama dan berjumpa semula selepas masing-masing berada di alam pekerjaan .Kamilia bertugas sebagai seorang doctor di HUKM, manakala Adam bertugas di Petronas.


Doktor Khairyzan – sama kerja dgn Doktor Kamilia,jatuh cinta dengan Doktor Kamilia dan dalam masa yang sama, Doktor Khairizan ini telah pun bertunang dengan wanita pilihan keluarga iaitu Sheila , kebetuan Sheila ini merupakan rakan sepejabat dengan Adam.


Kisahnya menjadi panjang dengan kisah merajuk, memujuk, cemburu, semua itu menjadi meleret-leret.

Pengakhiran yang memang boleh diteka .

Anak dan Bapa yang Seiras

Kedua-dua anak saya begitu mirip dengan abah mereka terutamanya Nadhirah, selalu dikatakan bagaikan copy and paste.


Boleh masuk peraduan muka seiras la nampaknya macam ni.






p/s: entry syok sendiri kala jam melepasi 3 pagi..kejap lagi  dah nak siang!

Umar Faris sebelum terlelap tadi,

Bercerita mengenai anak, memang tak pernah habis...ada je yang menarik perhatian kita sebagai ibu. 

Tadi sebelum dia lelap, berdua la saya dengan dia , kakak dah lama lelap sebab esok sekolah ganti.

Bercerita dengan Umar, kala dia kecil-kecil dulu , dia adalah seorang yang pelat.

Salah satu sebutan yang boleh membuatkan dia sendiri gelak besar adalah panggilan kepada adik bongus saya, Su Na di sebutnya Uuunaaa...dia cakap dah macam nama orang Tamil jadinya.

Banyak la drama ulangtayang kisah lama-lama sebelum terlelap, tergolek-golek dia gelakkan diri dia sendiri.

Besar ertinya kehadiran anak-anak dalam kehidupan kita, syukur kepada Ilahi kerana diberi peluang dan nikmat menjadi seorang ibu.


p/s: mengambil gambar sebelum tidur bukan satu perkara pelik dah sekarang ni...biasanya dia dan kakak akan mengambil gambar muka sendiri, bukan main banyak lagi...lepas tu satu kerja pula untuk mama, mendelete semua yang tak perlu.







Scha Al-Yahya Duta Avon - Katalog Avon Kempen 9 2012

Dah lama tak membeli barang Avon ni sebenarnya, jadi ahli pun hanya untuk kegunaan diri sendiri je, biasanya beli yang dalam-dalam sana ,anak-anak belek mandian, pelembap bibir, makcik suka beli lotion Avon.

Ramai artis yang jadi Duta Avon ni , kan? Kejap tengok Neelofa, kejap muka Scha pulak ...apa yang pasti mestila yang muka lawa-lawa aja yang layak jadi Duta kan? Muka berkarat macam kak aya awak ni memang tak ada can la, layak jadi duta dalam album gambar sendiri je ..



Antara barangan yang sentiasa menjadi kesukaan Nadhirah, selalunya dia berangan untuk memiliki benda-benda ni semua tiap kali tengok Katalog Avon..selalunya hanya yang perlu aja saya belikan untuk Nadhirah ni, bukan apa, masa nak suruh beli memang la beria-ria tapi bila dah dapat tak ada la dia tu guna sangat, terbiar merata-rata..





Saya pula suka tengok yang ni, tengok aja selalunya yang beli hanya yang 'dalam-dalam' tu je






Banyak sebenarnya barangan menarik di dalam kempen kali ni tetapi malas pula nak snap gambar.

Ada kawan suka sangat order barangan Avon, ada pulak yang suka sangat order barangan Tupperware...hmmm di mana ada wanita, memang tak kan rugi la bisnes berkaitan wanita. Mesti ada yang beli punya!

Review Rancangan Versus di TV9 Minggu ke 2 - Black The Best!

Persembahan malam ni dimulai oleh Battle of the Band antara 6ixth Sense dan Hujan yang dimenangi oleh HUJAN dengan lagu DugaanNya.


Saya sangkakan Go! Gerilla dan Black& Parallax yang akan beraksi untuk Battle, apa pun ini terletak kepada undian sms. Sejujurnya saya memang tak pernah menghantar undian SMS! Ngeeee....

Tema untuk persembahan malam ni adalah "lagu-lagu Allahyarham Sudirman" hmmm agak mencabar jugak tu kan?

Saya memilih pemenang dihati seperti berikut:

1. Black & Parallax - Lagu Merisik Khabar , wowww sungguh lain dan berbisa menyengat,nampak macam rileks je Black nyanyi namun ianya sampai di hati. Terlalu awal untuk meramalkan Black & Parallax menjadi juara namun aura salah satu band yang akan mengungguli carta final sudah nampak.

2. Go! Gerilla - Lagu Mat Disko , best jugak Aizat nyanyi cuma hati saya lebih menyenangi lagu Merisik Khabar,mungkin. 

3. Hujan -  Lagu Toyol

4. 6ixth Sense - Warisan

5. Sofazr - Basikal Tua

Saya rasa kurang best pulak 'sound' yang kedengaran ketika persembahan berlangsung. Macam tak selari bunyi suara dan gerak bibir..pengacara perempuan tu kurang best sikit la , pada saya. 

Apa pun mungkin untuk minggu-minggu seterusnya tiada kecacatan kecil yang berlaku lagi,semoga semuanya diperbaiki lagi.