Pesta Buku Antarabangsa 2012

Seperti kelaziman, mesti tak nak lepaskan peluang bila ada Pesta Buku, tak dapat beli banyak , beli sikit je..kali ni antara yang paling sikit...tahun lepas banyak sebab 4 kali pergi....

Kali ni pergi dengan niat utama untuk membeli Kamus Oxford Fajar dan Al Quran untuk Nadhirah ke sekolah.


Yang bukan dalam niat utama adalah novel dan majalah....dek kerana ke sana dengan poket yang tak cukup tebal, hanya ini lah saja yang mampu saya beli.

Dah syukur sangat kerana yang niat utama tu memang dah dapat ditunaikan....kamus pun sampai beli 2 buah..senang , kalau saya nak guna di pejabat, Nadhirah nak guna di sekolah

Majalah deko tu biasalah, tiap bulan mesti beli, rumah tak terdeko pun.

Novel hanya beli 1 je, novel terbaru Norhayati Berahim..manakala novel terbaru Siti Rosmizah tu makcik yang belikan.

Pergi ke PWTC dalam pukul 12 .20, balik semula belum pukul 2 pun..kejap je la kiranya tu...sesuaila  dengan modal yang dibawa.

Rita Rudaini masih sayangkan rumahtangga

Sesiapa pun tidak akan dengan mudahnya untuk menerima untuk diceraikan tanpa alasan yang rasional. Begitulah Rita Rudaini, rumahtangga yang dibina penuh berliku dan beronak duri, bertahun cuba dipertahankan dan selagi boleh dipertahankan pasti dia ingin mempertahankannya.



Inilah kata Rita kala diminta memberi  komen selepas tamat perbicaraan di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya.


"Selagi saya tidak dapat alasan kukuh mengapa dia ingin bercerai dengan saya, maka saya tidak akan bersetuju dengan permohonan cerainya itu.
"Malah, ketika prosiding berlangsung, dia seperti teragak-agak apabila menjelaskan sebab-sebabnya dan hanya berkata kami sudah tidak serasi. Adakah itu satu alasan kerana sebelum dia keluar rumah, kami tidak bergaduh langsung," 
"Saya masih lagi sayangkan perkahwinan ini kerana kami telah melalui pelbagai dugaan bersama. Tetapi seandainya kami tiada jodoh, saya tidak boleh nak berbuat apa-apa," 
"Saya pelik dengan kelakuannya kerana sebelum ini ketika kami berpisah sekejap dan kembali berdamai, dia telah berjanji akan menjaga rumah tangga kami tanpa sebarang campur tangan daripada pihak lain.
"Dan tak sangka selepas dia keluar rumah pada awal Januari lalu tanpa pertelingkahan, dia tidak lagi pulang ke rumah.
"Bagi saya, dia sebagai suami perlu pikul tanggungjawab dan buat keputusan sendiri tanpa pengaruh orang lain," 
Doa saya semoga rumahtangga Rita dan Aidil akan diberi jalan keluar sebaik-sebaiknya oleh Allah.



Tenung Skrin je sejak tadi

Lama sebenarnya merenung skrin pc ni...tak ada idea nak menulis pagi ni...baca entry sahabat dan terasa malas nak tinggalkan komen.

Ntah sindrom apa yang melanda..

Pagi ni kena pakai baju yang berwarna biru....tak ada pula baju kurung biru.

Dah 2 hari cuba mencari tempat berdekatan, jumpa yang biru tapi saiz pula tak match dengan tuan punya badan.

Last-last pakai je tudung biru.

Hari ni hari penting pada syarikat tempat saya bekerja.

Hari 'rebranding' daripada nama lama ke nama baru, berlaku selepas proses ambik alih sejak Oktober tahun lepas.

Ntahla hati ni masih teringatkan 'nama' syarikat yang lama tu.

'Nama' lama yang penuh dengan nostalgia.


Fasha Sandha dan Jejai Berbulan Madu di Pulau Redang

Pasangan ni memilih untuk berbulan madu di Pulau Redang je sebab belum pernah ke sana...errr sama la kita , Fasha......saya ni tak jauh pun tinggal daripada jeti tapi belum pernah jejak jeti sampai sekarang.


Bagus la tu, mula-mula honeymoon dalam Malaysia dulu , lepas tu ke luar negara pulak..