Kampung Darat Batu Rakit - lukisan Nadhirah

Dulu malu nak sebut nama kampung..sebabnya ada perkataan 'darat'....kalau orang Terengganu , 'darat' tu bermaksud macam kolot gila la...sama la dengan perkataan 'ulu'..ishh ntah apa-apa la..


Sekarang saya bangga dengan kampung saya. Disitulah mak dan arwah ayah dilahirkan. Disitu juga kami 6 beradik dilahirkan, bersekolah hingga meniti usia dewasa.



Manisnya Irma Hasmie dalam pakaian nikah.

Manis dan bersopan

Burger Crispy laa.. Bukan Burger Ramly

Tajuk adalah tidak mengandungi sebarang makna, sekadar menumpang keyword Burger Ramly hee.

Ni adalah makan malam kami malam tadi.

Sorang satu burger crispy yang dibeli tak jauh dari rumah.


Umar punya...kosong je hanya burger dan cheese je.




Majalah Solusi Jun 2012

Sebenarnya baru saja mengenali majalah ni setelah melihat beberapa buah keluaran lepas di letakkan di atas rak di surau pejabat saya.

Majalah tersebut boleh dipinjam untuk baca, nak bawak balik pun boleh. Tengok pada tajuk fokus macam menarik, saya pun meminjam la sebuah dua untuk dibawa pulang.

Sangat menarik isinya. Penuh dengan ilmu agama yang sungguh bermanfaat. Tau ajalah saya selama ni kan kaki novel, kaki majalah, apa salahnya kalau tambahkan lagi isi dan corak bahan bacaan yang lebih bermanfaat ( sekadar untuk ingatan kepada diri sendiri yang sentiasa lalai ni)

Tadi ke pasar, sempat la singgah ke gerai buku dan majalah..seperti biasa sambar majalah MIDI , Anjung Seri dan kali tambah satu lagi majalah iaitu SOLUSI.



Penulis yang menulis untuk majalah ini bukanlah calang-calang penulis, boleh dikatakan semuanya mempunyai kepakaran yang tinggi di dalam bidang agama.

Membaca majalah ini seolah mengikui kelas agama yang mengajar pelbagai isu dan cabang kehidupan.

Hmm harganya RM10, sangat berbaloi dan tidak rugi sama sekali melabur untuk membeli.

Majalah Anjung Seri Julai - Menarik!

Baru je beli di Pasar Selayang pagi tadi.

Belum belek pun lagi, upload dulu sebab time ni Umar tengah ralit belajar main gitar dengan abahnya.

Snap gambar cover je dulu.