Handphone buruk yang menjadi rebutan

Dulu-dulu saya menghabiskan masa waktu petang bersama adik-adik dengan bermain guli, main 'to decok' ( orang terengganu je yang faham dan tau permainan ni he he), baling selipar dan macam-macam permainan yang memang anak saya tak pernah dengar pun.

Tapi zaman anak-anak saya ni, dapat handphone buruk pun dah menjadi keseronokan pada dia..kalau balik kampung, handphone nenek mereka ni pasti menjadi rebutan ha ha bukannya handphone canggih pun tapi ada game yang kena dengan jiwa kat dalam handphone tu.

Time ni kalau kita panggil pun memang dengar tak dengar, bena tak bena je.





Makin melebar tanda bahagia?

Kalau balik kampung di Terengganu , tak kirala balik beraya atau bercuti biasa, pasti soalan ini akan kedengaran:

bakpe gok mung ni makin lebar?

hmm aku ni hidup bahagia, tidur cukup, makan cukup, makin lebar la jadinya...

tak tau la itu jawapan yang memang sebaik jawapan atau jawapan untuk menutup rasa kurang suka dengan soalan tu.

rasanya memang itu pun jawapan yang terbaik..tak melukakan hati sesiapa malahan satu doa yang baik untuk diri sendiri.

tapi betul ke saya ni makin melebar?

biarlah gambar ini yang menjawab soalan tak sedar diri saya tu!

Saya, Nadhirah, Mak mertua, kakak ipar.



P/S: SAYA AKAN CUBA BALAS KUNJUNGAN SAHABAT MAYA SEMUA SEDIKIT MASA LAGI, TENGAH ADJUST MASA TIDUR UNTUK BLOGWALKING!