Dihambat waktu

Assalamualaikum

Alhamdulillah ada kekuatan untuk update entry hari ni.

Waktu rehat di pejabat.Percubaan pertama taip entry guna hanphone yang tk begitu 'smart'.

Sila pejam pejam mata dengan typo error ye..

Apa yang nak dikongsikan adalah betapa sejak setahun ni Kak Aya terasa seperti dihambat waktu.

Pernah mendengar tazkirah di pejabat , seorang ustaz jemputan menerangkan salah satu tanda tiada keberkatan di dalam kehidupan bila mana kita terasa masa terlalu singkat. Ya itulah yang Kak Aya rasakan sejak setahun kebelakangan ini.

Memang sedang muhasabah diri mencari punca kenapa sekarang mula terasa seperti dihambat waktu sedangkan rutin semua ni adalah sama je sejak dulu. Kadang- kadang macam pelik sebab terasa baru siap satu perkara pada waktu malam dah sampai waktu untuk tidur. Siangnya pulak terkejar- kejar untuk rutin siang dan kembali tiba waktu malam.

Ada waktunya terasa sangat takut. Andainya tak sempat nak lebihkan amal yang boleh memberi keselesaan di 'rumah abadi ' nanti dek kerana terlalu sibuk dengan rutin duniawi.

Ada tak orang lain berperasaan sama macam Kak Aya? Memasukki fasa usia 40 an ni memang banyak kesedaran tentang kehidupan yang sebenarnya.

Maksudnya banyak terfikir tentang dosa lalu dosa yang sentiasa dilakukan dalam sedar tanpa sesar..banyak lagu la yang terfikir. Agaknya semua ni seiring dengan kematangan usia.

Kak aya tak tau macam mana nak arrange masa sebaiknya agar rutin duniaei dan akhirat seimbang. Ada yang boleh bagi idea atau pandangan?

1 comments :

Diana Rashid berkata... [Reply to Comments]

saya pun pernah jugak rasa macam tu..kalau sibuk la..tapi saya ni jarang sibuk..kalau tak sibuk tapi tak sempat sangt tu sebab banyak tidur je saya nih..agaghahahah

Catat Ulasan