Misi kurus - baju jadi hiasan

Assalamualaikum

Kak Aya perasan sejak extra obes ni, banyak pulak pakaian Kak Aya yang hanya layak digantung semata dan hanya 2 helai blouse yang selesa dipakai..

Percaya tak, kak aya gilir pakai blouse yang 2 helai tu sampai kusam...yg 2 tu je buat rasa selesa memakai..

Bila terlebih lebih lemak, bahagian lengan jadi menggeleber dan part tu la yg buat kak aya rasa tak selesa dgn blouse dan baju kurung yang ada...jadi tersepiitt gitu bahagian ketiak.

Bila buat baju tu besar - besar rasa macam tak selesa jugak...macam masuk dalam karung yang besar

Pendek kata macam serba tak kena, tak selesa..

Memang meyesal jugaklah tak jaga makan sedari awal.

Sekarang ni bila lemak dah degil macam ni, merasalah peritnya..

Rasa rendah diri mmg ssh nak kikis walaupun sedaya upaya kita mencuba menanganinya secara positive...rendah diri mmg tak bagus sb banyak membantutkan perkara yang tak sepatutnya kita rasa segan nak buat...

eh faham ke apa yang kak aya nak sampai kan ni? tak faham pun takpe.

Ehhh byk pulak kak aya meluahkan dipetang yang sejuk ni...takkan sebab merajuk dengan gurauan Abah zahra kot hi hi

Oklaaa nk berangan buka makan apa mlm ni..

P/S  : Lunch hour td kak aya masuk tidur dlm filing room...mimpi lunch kat hotel..hidangan buffet...punya la lama memilih sb semua nampak sedap, tk dpt makan apa pun hingga tersedar dari tidur..hmm tetiba masa celik tu rasa ralat..

0 comments :

Catat Ulasan