10 November 2015

Nabil dan Gegar Vaganza

Assalamualaikum,

Dasat ...waktu dah nak merangkak ke pagi..mata masih terkebil-kebil.

Dah tidur tadi tapi terjaga..manfaatkan masa ketika terjaga ni sebaik mungkin...sambil sambil tu kita ambik peluang untuk update blog.

Semalam ketika di Tampin, Kak Aya berpeluang menonton rancangan Gegar Vaganza yang dihoskan oleh Nabil dan Jihan.

Tahun lepas Kak Aya ikuti rancangan ni.

Tahun ni tak lagi.

Dah potong line Astro.

Jadi langsung tak tau la mengenai program ni tahun ni..

Ketika di Tampin tu, hajat hati nak nengok Anugerah Skrin tapi tak dapat tengok , tuan rumah memilih untuk menonton program Gegar Vaganza tu..hmm ok je la mana-mana pun..mana yang orang pasang, itu yang kita tengok.

Dulu kak aya suka dengan Nabil ni, sekarang ni pun tidak la kata Kak Aya ni benci dia cuma kurang selesa dengan sikap dia yang banyak sangat cakap..mulut ni tak boleh dibiarkan main lepas je..kena jaga-jaga juga.

Kalau makin banyak kita bercakap, makin banyak kita akan buat silap, bila makin banyak kita lakukan kesilapan, selebihnya lu pikir la sendiri hi hi.

Sejak program ni berlangsung tahun lepas, Kak Aya memang kurang gemar dengan tabiat cakap banyak atau banyak cakap Nabil ni

Ketika program semalam pun kak aya rasa dia masih lagi banyak cakap..eh kak aya bukan kondem dia atau apa, kak aya tak rasa pun dia berminat nak baca entry kak aya ni tapi sebagai seorang yang meminati bakat beliau sejak awal penglibatan beliau di dalam rancangan Raja Lawak, rasanya tak salah untuk memberi teguran kecil...tak apalah dia tak baca pun.

Kak Aya suka dengan bakat dia...bukan senang nak melawak sorang-sorang , nak bagi orang ketawa kerana lawak tu lawak bukan gelak kerana lawak bodoh..memang Kak Aya respect dengan bakat dan kebolehan dia.

Tetapi sebagai pengacara sesuatu rancangan, pada hemat kak aya yang tak ada ilmu di dalam dunia pengacaraan dan hiburan, Nabil perlu menilai semula komen-komen yang diberikan mengenai sikap beliau itu...apatah lagi dengan title "haji" ..rasanya memang perlu ada perubahan yang lebih positif.

Apa pun kak aya tetap suka bila Nabil atas pentas untuk stand up komedi.

Ok bye

Salam dinihari.

P/S : Kak Aya cadangkan Pak Nil mengacarakan program ni pada masa akan datang.

No comments:

Post a Comment