PENULIS TAMU :KISAH SEORANG MADU EPISOD 5

kan dah cakap akan sambung lagi..

nak share sikit je.

tau tak kak hani pernah bayar seorang pemandu teksi
semata-mata untuk mengekori suami 
balik ke rumah madu
dan kak hani sangat 'cerdik'
duduk bawah pokok tak jauh daripada rumah tu
ada pangkin
duduk memerhati
dah rasa bosan
call teksi datang jemput
balik rumah
ketika itu ambik cuti
selama seminggu
untuk apa semua tu?

Itu la namanya bila 
dah bercelaru.


PENULIS TAMU KISAH SEORANG MADU EPISOD 4

Baru meletakkan noktah pada papan keyboard 
..dah bersambung lagi ceritera kita.

Hari ni bercuti hoii gembira update blog
Kak Aya bagi ruang untuk Kak Hani lepaskan 
segala rasa

Alaa Kak Aya, dah tak ada rasa dah kot
rasa nak makan je 
sebab tu badan pun makin kembang

opsss cakap pasal kembang ni
rasanya badan yang kembang pun boleh jadi asbab
untuk menerima madu opssssss

Kak Hani jenis berbadan berisi sikiiit je.
Bukan sebab tu kot kena madu hi hi

Dah tanya pada sang suami
Diam pulak dia
Malas dah haihh nak tanya-tanya
Dia pun dah ada anak 4 dengan orang sana

Ok mungkin dia sukakan anak yang ramai
Dengan Kak Hani dapat 2 je
Hmmm kenapa abang tak cakap nak anak ramai?
Kalau tidak kita boleh usahakan sungguh-sungguh
biar tiap tahun kita menambah cahaya mata

Ok persoalan jodoh tu satu bab
Permulaannya mesti ada asbab

Pada awal -awal dulu
memang jenuh la kak hani ni belek
telek sana sini 
mencari kelemahan diri
bagi kita cari makin banyak la kita jumpa

Hikmahnya, kita pasti makin dekat dengan Allah
pastinya.
Itu yang sangat Kak Hani syukuri
Kalau pun ada yang sudi mendengar luahan kita
pasti ada satu hari dia pun bosan mendengarnya
Tapi Allah sentiasa ada untuk hambaNYA.
Mengadu pada dia tanpa henti
Menangis hingga kering airmata
Tiap kali giliran suami di sana

Muhasabah diri
Jangan ikut rasa sakit
walaupun kak hani sendiri
ikut rasa tu 
sebab memang susah nak hapuskan

eh nanti sambung lagi la...kata hari ni bercuti


p/s: kalau ada yang sekapal dengan kak hani, nak share cerita yang sama
boleh email kepada rohayayusof73@gmail.com
nanti kak hani balas guna email yang sama ye.

kak hani boleh sediakan 2 telinga dan bahu kak hani ye.



PENULIS TAMU : KISAH SEORANG MADU EPISOD 3

Assalamualaikum

Jumpa lagi kita.

Jangan seronok sangat la kak aya 
Hari ni mencurah idea
Esok kering sekering gurun

Ada waktunya kala diuji
kita perlukan ...sangat perlukan
2 telinga untuk mendengar
1 bahu untuk disandarkan
tak perlu bersuara
mohon dengar je 
suara hati ini

Kak Hani bersyukur 
ada yang sudi pinjamkan
telinga dan bahu
kala Kak Hani dirundung
awan gelap

Ya Allah 
Terima kasih atas ujian 
ini.

Bayangkan 
seorang suami yang selama
Kak Hani kenal 
daripada Zero
sama-sama Zero sebenarnya

Dia hanya seorang petugas pam minyak
asalnya
kami berkahwin atas dasar cinta
Dia ingin berjaya
Kak Hani bagi sepenuh dorongan
Akhirnya berkat kegigihan dan dengan Izin Allah, pastinya
Dia berjaya menjadi bisnesman berjaya
Syukur kerana doa Kak Hani dimakbulkan Allah
Perjalanan yang dilalui sebelum ni sangat berliku

Mana ada jalan pintas untuk berjaya
Tidak ada lif untuk sampai ke puncak kejayaan
Nak atau tidak mesti daki tangga.

Sesudah kesenangan mula mendatangi kami
Suami pun kerap outstation untuk jumpa client
Ada waktunya rasa curiga datang menerpa
Laju sepantas kilat Kak Hani tepis
Kenapa mau prasangka sedang suami berhempas
pulas mencari rezeki
memandu beratus kilometer mencari client

Kak Hani masih lagi tak percaya
sekalipun sudah 15 tahun berlalu
masih sukar nak menerima
walaupun telah menelan 
segala 1001 rasa

Rasa sakit pedih kecewa luka
tu semua memang takkan hilang
Kak Hani sudah penat melayan rasa itu
Sejajar dengan usia yang kian meningkat
kian menuju ke penghujung
Hanya Kepada Allah 
Kak Hani bergantung dan serahkan segalaNYA
Kak Hani sangat yakin segala yang berlaku
penuh dengan hikmah.

"Allah tidak akan menguji hambaNYA melainkan yang 
mampu ditanggung hambaNYA."