06 August 2017

Asam Pedas Untuk Dia

Semalam anak dara ada call membuat permintaan .

"Mama....masakkanlah untuk kakak , asam pedas tenggiri & sambal belacan..mama bawak nasi sekali,kita makan ramai-ramai...anggap la permintaan ni sebagai hadiah birthday kakak."

Mak mana lah yang sanggup hampakan permintaan si anak kan? Tambah tambah kalau permintaan tu bukanlah permintaan yang besar dan berat untuk ditunaikan.

Makanya, pepagi ni berkejaran la mama ke pasar..padahal naik kereta dah kenapa nak kena berkejaran? hi hi.

Beli tenggiri dan peha ayam, cili api , daun kesum, timun batang..itu je yang dibeli, tak padan dengan berkejaran.

Balik rumah sepantas kilat mak ko ni menyiapkan segalanya..ni dah settle masak segala, ngadap blog jap..haruslah catat.

Ayam tu kak aya goreng je, ayam goreng berempah...guna resipi yang dikongsi oleh Nornabila , isteri pelakon Sharnaz Ahmad, ambik ko mak siap tiru resipi retis, kalau tak sedap, tak tau la nak.

Sambal belacan tu letak mangga muda..phewww 

Asam pedas resipi sendiri je , tak ada la tiru mana-mana resipi retis.

Nasi dah tanak...eh macam dulu dulu kan bila sebut tanak nasi...mak dulu dulu selalu cakap tanak nasi.

Sekarang ni tunggu waktu Zohor je, lepas solat Zohor berdesup la kita ke Kuala Selangor.

Opps kek belum beli, kena keluar jap, beli siap2.



No comments:

Post a Comment