12 August 2017

Balik Bermalam



Ni tahun ke 2 dah anak dara Kak Aya kat asrama.

Tahun lepas dia balik bermalam setiap 2 minggu sekali,tahun ni sebulan sekali dapat balik bermalam.

Kak Aya memang harapkan dapat balik bermalam setiap 2 minggu tu kekal sampai bila-bila rupanya setakat tahun lepas je.

Walaupun zaman kak Aya kat asrama dulu dapat balik rumah sebulan sekali je, zaman anak ni pandai pandai je berharap anak balik lebih kerap.

Menurut kata Nadhirah, ada parent yang komplen asyik kena jemput dan hantar anak je setiap 2 minggu...atas sebab itu la , balik bermalam jadi sebulan sekali.

Ada ibubapa yang senang anak pulang sebulan sekali...ada yang suka anak pulang lebih kerap..

Masing-masing ibubapa ada pandangan tersendiri.

Kalau dia pulang bermalam, memang happy la satu family kecil kami..walaupun dia selalunya habiskan banyak masa dengan tidur je..asal balik je mesti tidur macam baru balik dari medan perang.

Dulu kita tak ada la macam tu, rasanya kalau balik untuk tidur je memang kena azanlah kat telinga ni.

Kita faham situasi belajar di asrama dulu dan sekarang banyak bezanya...

Dulu zaman Kak Aya duduk asrama,sampai form 4 masih homesick.huh memalukan kalau dikenang-kenang...mak Kak Aya selalu banding-bandingkan antara Kak Aya dan Nadhirah...katanya, maknya dulu menangis sampai bertahun tahun.....siang malam berzikir nak balik rumah je...anaknya sedih takat 2 hari je.

Kak Aya akui memang hati  Kak Aya ni lebih cepat renyuk daripada hati tisu.

Alhamdulillah anak tak ngikut peel hati tisu Kak Aya.


No comments:

Post a Comment