Cuti Cuti Pulau Redang 2D1N - Day 2

Assalamualaikum,

Bersambung lagi kisah percutian singkat kami ke Pulau Redang , September lepas.

Hari ke 2 ni, aktiviti bermula sebaik saja selepas sarapan. Pagi tu sarapan yang disediakan adalah nasi lemak sambal sotong dan roti bakar.

Aktiviti mandi manda di Pantai Teluk Dalam. Sama seperti semalam jugak, hanya kami 5 beranak dihantar menggunakan van ke Pantai tu. Ketika kami sampai , tak ada siapa pun yang ada..fuhhhh terus menyelam mandi mandi dengan riang ria.

Macam tak percaya pun ada bila melihat sendiri keindahan pasir keindahan pemandangan ...memang menakjubkan ..cantik sangat sangat ciptaan Allah..tak perlu pergi jauh sampai ke luar negara, masih lagi tak jauh dari kampung sendiri, dah dapat keindahan yang tak terperi.

Memang nak perg lagi lepas ni, ntah bilalah tu..kena berangan dulu lepas tu anganan tu akan menggerakkan hati dan fizikal untuk berusaha.











Masih terkenangkan halusnya pasir di sini...tak pernah jumpa pasir sehalus tu.

Pihak Asmadi benarkan kami mandi sehingga pukul 12..bayangkan lah sejak pukul 9 mandi , pukul 12 pun anak-anak tak nak naik lagi, van dah sampai untuk bawa kami pulang ke bilik penginapan.

Kelihatan The Taraas dari kejauhan..
Balik ke bilik, terus berkemas kemas untuk balik ke rumah mak Kak Aya di Kampung Darat Batu Rakit.


Tengah tunggu bot untuk balik ke daratan

Terlentok Zahra tidur


Sepanjang perjalanan balik tu, satu pemandangan yang sangat indah pada pandangan mata Kak Aya..bot membelah lautan yang biru kehijauan...tak tau la macam mana nak describe tapi itulah pemandangan yang sangat dan paling cantik yang Kak Aya tengok sepanjang hidup ni walaupun sekadar bot membelah lautan je..tapi ntah la, sangat menakjubkan ciptaan Allah ...terfikir ketika itu, macam mana la keindahan syurga andainya lautan yang luas begini sudah terasa sangat indah dan menakjubkan.


Dah sampai di daratan, kami tak ada lah terus balik rumah, boleh pulak singgah makan ikan celup tepung . 

Sekian catatan percutian singkat kami ke Pulau Redang..singkat tapi sangat bermakna..Kak Aya cadangkan sesiapa yang nak percutian bajet ke sana, pilih la perkhidmatan Encik Asmadi ni, Insyaallah tak kecewa.



yang tunjuk isyarat best tu la Encik Asmadi.